I en tid, hvor mange mediehuse oplever udfordringer med faldende annonceindtægter på et omskifteligt marked, har Media Group Denmark formået at styrke sin position over de seneste år. Som led i ønsket om at udbygge positionen som Danmarks største uafhængige mediehus, har Media Group Denmark ansat en gammelkendt person.
Per Asmussen, der grundlagde koncernen for mere end 10 år siden, tiltræder således som ny administrerende direktør.
”Media Group Denmark står et rigtig godt sted, og jeg glæder mig til at vende tilbage og bygge videre på det stærke fundament. Der er ingen tvivl om, at mediemarkedet står over for nogle markante udfordringer, og vi vil blandt andet arbejde med skræddersyede løsninger, der går langt ud over de traditionelle annoncemodeller. Målet er at blive en strategisk partner for medier og hjælpe dem med at navigere i det komplekse digitale landskab. På den måde kan vi bruge vores egne erfaringer til at hjælpe andre," siger Per Asmussen.
Det omskiftelige annoncemarked kræver nye tilgange
Media Group Denmark har de seneste år arbejdet målrettet på at styrke sin position i mediebranchen. Med etableringen af en professionel bestyrelse tidligere på året og en ny ejerkreds har virksomheden sat fokus på vækst gennem udvikling af nye medier og forretningsområder samt opkøb af nye forretningsområder.
Per Asmussens tilbagevenden er således en del af en større strategisk satsning, der skal positionere Media Group Denmark anderledes på markedet. De seneste seks år har han blandt andet brugt på at opbygge madmediet GastroFun, og han bringer værdifuld erfaring med tilbage til sin gamle virksomhed. Hans dybe forståelse for indholdsproduktion, digital markedsføring og opbygning af online fællesskaber er netop den ekspertise, Media Group Denmark ønsker at tilbyde sine kunder.
For yderligere information, kontakt:
Per Asmussen, adm. direktør, Media Group Denmark
Telefon: 2524 1982
Mail: pas@mgdk.dk
Om Media Group Denmark
Media Group Denmark er Danmarks største uafhængige underholdningsmediehus. Media Group Denmark leverer digitale nyheder døgnet rundt til både den danske befolkning samt til læsere i Norge og Sverige. Med en bred portefølje af medier, der henvender sig til specifikke interesseområder, når Media Group Denmark millioner af brugere hver måned. Selskabets største nyhedsplatforme er: Dagens.dk, Dagens.no, Dagens.com og Nyheder24.dk. Media Group Denmarks egne og partners indhold har cirka 60 millioner sidevisninger om måneden.