Burger King lokker med nyt tilbud: Giver dig rabat, hvis de kan se, at du har tømmermænd

Emil Martesen

36 uger siden

|

27/12/2023
Udland
Foto: Burger King BR
Foto: Burger King BR
Burger King lokker mod et nyt tilbud.

Dagens topnyheder

Burger King i Brasilien har introduceret en ny marketingstrategi, der går under navnet 'Hangover Whopper', som bruger en ansigtsgenkendelsesteknologi til at tilbyde rabatter baseret på kundernes tømmermænd.

Denne kampagne, der løber frem til den 2. januar, er en del af de festlige fejringer mellem jul og nytår.

Kunder kan deltage ved at præsentere deres tømmermænds-ansigter for et kamera gennem virksomhedens mobilapp eller en hjemmeside, der er dedikeret til formålet.

Det skriver Gizmodo.

Ansigtsscannerens tilhørende software vurderer derefter niveauet af dine tømmermænd og giver en tilsvarende rabat. Da den blev testet af en Gizmodo-skribent, foreslog softwaren, der tilhører ansigtsscanneren, en Double Whopper Jr. og gav en lille rabat på trods af forfatterens påstand om en betydelig hovedpine.

Burger Kings brug af ansigtsgenkendelsesteknologi rejser spørgsmål om privatlivets fred og effektiviteten af ​​en sådan teknologi.

Virksomheden forsikrer dog, at billederne ikke vil blive brugt til reklamer eller delt med tredjeparter.

'The Hangover Whoppers' privatlivspolitik beskriver endda systemet som en 'fiktiv vurdering af niveauet af dine tømmermænd', hvilket tyder på, at det måske ikke måler noget konkret.

Burger King har ikke oplyst størrelsen af ​​de rabatter, man kan modtage baseret på deres tømmermænd, men journalisten hos Gizmodo modtog en rabatkupon svarende til 0,62 $ (4,18 danske kroner, red.), da han testede det.