Godt nyt til danskerne: Føtex, Bilka og Netto i stor ændring

Emil Martesen

67 uger siden

|

05/09/2023
Indland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Der er lagt i kakkelovnen til en række spændende måneder.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Det er ingens næse gået forbi, at danskerne unægtelig har haft svært ved at få enderne til at hænge sammen.

Men på trods af, at detailhandelsbranchen ligeså navigerer gennem turbulente økonomiske farvande - så er der nu god grund til at trække lidt ekstra på smilebåndet.

Salling Group, en af Danmarks førende detailhandelskonglomerater, løfter nemlig sløret for, at de er klar til at tage udfordringen op og innovere.

Anders Hagh, den nyudnævnte direktør for koncernen, har lagt en ambitiøs plan for at revitalisere markedet gennem aggressive prisstrategier:

"Jeg tror, der kommer krig på priserne i andet halvår af 2023", lyder det fra direktøren for koncernen til Børsen, før han fortsætter:

"Når konkurrenterne rykker, så skyder vi tilbage, og det er vores mindset ind i andet halvår, og når vi rammer julehandlen".

Men Salling Group er ikke alene på slagmarken.

Andre markante spillere som Rema 1000 og Coop-koncernen er også i gang med at udvide og omstrukturere deres forretningsmodeller. Rema 1000 har for nylig fået grønt lys til at overtage mere end 100 Aldi-butikker, mens Coop-koncernen satser stort på deres nye 365discount-koncept.

Anders Hagh lægger dog ikke skjul på, at han er optimistisk trods de nuværende udfordringer.

Han mener, at både omsætning og indtjening vil se en opadgående trend i løbet af 2023.

Og selvom Salling Group oplevede et fald i overskuddet i 2022, det laveste siden 2001, er Anders Hagh fast besluttet på at vende skuden. Med en frisk tilgang og en vilje til at investere i fremtiden, er Salling Group klar til at sætte en ny standard i detailhandlen, hvor innovation og konkurrencedygtige priser går hånd i hånd.