Rema 1000 og Netto har efterhånden fået en høj stjerne hos mange danskere.
Men nu tyder meget på, at Coop er klar til at tage kampen op med netop disse butikker.
I en dristig manøvre har Coop nemlig lanceret en ny priskampagne, 'Discountpris', der tager direkte sigte på markedslederne Netto og Rema 1000.
Og med denne kampagne planlægger Coop at matche priserne på 500 varer i deres supermarkeder, Superbrugsen og Kvickly, med priserne i Netto og Rema 1000.
Og det falder på et tørt sted for danskerne, der unægtelig kæmper med at få enderne til at hænge sammen, som følge af den tårnhøje inflation.
Det skriver Detailwatch.
Dette skridt kommer på et kritisk tidspunkt, da det falder midt i årsforhandlingerne - men analysechefen lægger heller ikke skjul på, at dette er 'hovedtemaet lige nu', hvilket antyder, at Coop er fast besluttet på at ryste tingene op i detailhandelslandskabet.
Billedet af denne nye kampagne bliver endnu klarere, når man ser på timingen af dens lancering.
Det er nemlig ikke tilfældigt, at Coop valgte netop dette tidspunkt til at introducere 'Discountpris'. Det ser ud til, at Coop også forsøger at lægge pres på deres leverandører for at sikre mere konkurrencedygtige priser.
Mens det endelige resultat af denne kampagne endnu er usikkert, er det tydeligt, at Coop er klar til at tage kampen op mod de etablerede markedsledere og gøre et markant indtryk på forbrugerne.