Glædeligt nyt til 800.000 danskere: Får det meget billigere

Emil Martesen

60 uger siden

|

27/07/2023
Indland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Der er god grund til at klappe lidt ekstra i hænderne, hvis du er blandt de 800.000 danskere.

Dagens topnyheder

Energikoncernen Norlys har oplevet et markant løft i sit overskud, hvilket nu vil give en økonomisk gevinst til dets kunder. 

I 2022 kunne selskabet løfte sløret for et overskud på svimlende 3,5 milliarder kroner, hvilket har givet mulighed for at implementere en generøs rabat på deres elektricitetsnettarif. 

Det skriver Ekstra Bladet ifølge Finans.dk. 

N1, Norlys' datterselskab, vil fra 1. august tilbyde en nultarif til alle sine kunder, hvilket vil give betydelige besparelser for de mange tusinde jyske husholdninger. 

Denne ændring vil ramme alle 800.000 kunder, der kan se frem til en besparelse på 930 kroner for en gennemsnitlig husholdning. 

Sådan lyder meldingen ifølge N1's egne beregninger. 

Denne prissænkning vil ikke blot give en økonomisk lettelse for kunderne, men også for Norlys, der forventer en samlet rabat på 750 millioner kroner. 

Og det falder på et tørt sted for danskerne, der unægteligt kæmper med at få enderne til at hænge sammen efter krisen har sat sine spor. 

Jesper Barslund, bestyrelsesformand i N1, lægger heller ikke skjul på, at han er glad for, at det går så godt, at det kan lade deres netkunder komme til gode: 

“Det går godt for vores ejer, og vi er glade for, at vi også kan lade det komme vores netkunder, som også er andelshavere, til gode”, fortalte Jesper Barslund, da rabatten blev annonceret sidste måned. 

Rabatten kommer som et direkte resultat af Norlys' imponerende præstation i det seneste regnskabsår. 

En del af overskuddet bliver nu geninvesteret i kunderne, hvilket ikke blot gavner selskabets aktionærer, men også de mange tusinde kunder, der vil se en reducering af deres elregning. 

Det er dog værd at bemærke, at denne rabat kun gælder for kunder i Jylland, da N1's forsyningsområde er begrænset til denne del af Danmark. Selskabet, der har hovedkontor i Esbjerg, ser dog frem til at kunne give noget tilbage til sine kunder og fremhæver, at kundetilfredshed er en vigtig del af selskabets værdier.