Lidl med glædeligt nyt til disse danskere: Nu er der penge på vej

Emil Martesen

77 uger siden

|

03/07/2023
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu er der glædeligt nyt til disse danskere.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

En donation af muleposer fra dagligvarekæden Lidl og opbakning fra kunderne i alle Blå Kors' genbrugsbutikker betyder, at der nu kan sendes 250.000 kroner afsted til ferielejre for børn og unge. 

Gennem de seneste to år har kunderne i Blå Kors' genbrugsbutikker over hele landet kunne købe en mulepose for 25 kroner med teksten "Mindre spild - mere hjerte", hvor pengene er gået ubeskåret til Blå Kors' ferielejre. 

Og alle poserne er nu solgt, hvorfor børn og unge, der i skrivende stund er afsted på Blå Kors' ferielejre, kan klappe lidt ekstra i hænderne. 

For nogle af pengene til netop deres lejr kommer bl.a. fra salg af muleposer i organisationens 55 genbrugsbutikker, som er doneret af dagligvarekæden Lidl. 

Sandra Trampedach Junget, som er projektleder for Blå Kors Ferielejre, lægger heller ikke skjul på, at børnene bestemt ikke er de eneste, der klapper lidt ekstra i hænderne: 

“Vi er stolte af, at 10.000 danskere nu bærer rundt på muleposerne og dermed er ambassadører for Blå Kors Ferielejre og samtidig har været med til at give børn og unge fantastiske ferieoplevelser”, siger hun og tilføjer: 

”Vi sætter stor pris på det samarbejde, vi har haft med Lidl og genbrugsbutikkerne. Udover det vigtige økonomiske bidrag, som muleposernes salg har givet til ferielejrene, så er vi stolte af det ejerskab, som muleposerne har plantet hos de frivillige, der har solgt dem”. 

Blå Kors afholder i år 11 ferielejre både i Jylland, på Fyn og Sjælland. I 2022 var 320 børn og unge afsted på ferielejre i sommer- og juleferien. 

Hos Lidl er adm. direktør Jens Stratmann glad for at kunne bidrage til ferielejrene: 

"I Lidl er vi simpelthen så glade for at høre, at alle 10.000 muleposer, som vi har doneret til Blå Kors’ ferielejre er blevet solgt. Det betyder nemlig, at der er blevet indbragt 250.000 kroner til dette års sommerlejre. Blå Kors' arbejde med ferielejre er af afgørende betydning for at give udsatte børn og familier en bedre sommerferie og bidrage til at skabe varige minder og glæde i disse børns liv. Det er et vigtigt formål, som vi er glade for at kunne bidrage til”, fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark. 

Blå Kors' ferielejre drives af frivillige med økonomisk støtte fra fonde og virksomheder som tæller blandt andet Ole Kirk's Fond, Hempel Fonden, Jascha Fonden, Augustinus Fonden, Vissing Fonden, Lidl og en række andre legater og fonde.

Muleposerne er solgt i Blå Kors' genbrugsbutikker, som du kan finde ved at trykke her.