Interessen for supersoniske rejser taget fart, og flere superhurtige fly er under udvikling.
Flyselskaber virker interesserede: United Airlines har allerede forpligtet sig til at tilbyde supersoniske ruter allerede i 2029.
Men hvad med hypersonisk rejse, som sker ved hastigheder på Mach 5 - fem gange lydens hastighed - og derover?
Det ville få et fly fra New York til London på kun 90 minutter, sammenlignet med omkring tre timer for Concorde, og mellem seks til syv timer for et almindeligt passagerfly.
Er det en reel mulighed?
Hermeus, en Atlanta-baseret startup, hvis mål er at udvikle hypersoniske fly, mener det er muligt.
De er allerede ved at teste en ny type motor.
De siger, at den med tiden vil være i stand til at nå Mach 5 (over 3.000 mph).
Motoren er designet til et lille, ubemandet hypersonisk fly, som Hermeus i øjeblikket er ved at skabe til det amerikanske luftvåben, men skaleret til en større størrelse vil den være i stand til at drive et passagerfly.
Det passagerfly er langt væk - Hermeus håber at få det i luften til den første testflyvning, inden årtiet er ude, i 2029 - men fordi dets teknologi skal bygges næsten helt fra bunden, vil selskabet allerede nu begynde at planlægge det.
"For at hjælpe os med at dimensionere flyet byggede vi grundlæggende en forretningsmodel for et flyselskab," siger AJ Piplica, CEO for Hermeus ifølge CNN og tilføjer:
"Vi fokuserede på business class og førsteklasses rejsende og legede så med nogle parametre som hastighed og driftsomkostninger. Det, der kom ud af det, var et fly med en kabine til 20 passagerer.”
"Vi forventer, at det vil være rentabelt til nutidens business class-priser," siger Piplica med det forbehold, at det er svært at vurdere, hvor meget folk vil være parate til at betale for at flyve fem gange hurtigere, fordi "man kan ikke rigtig svare på det spørgsmål før der er et produkt derude, og du har de rigtige data."