En krone sparet er en krone tjent - og nu er mulighederne blevet endnu mere effektive.
Med en glimrende rating på 4,9 baseret på 8.500 anmeldelser, har appen "Molly" vakt opmærksomhed i den digitale shoppingverden - deriblandt B.T.s techanmelder Peter Boier.
Appen, som lover at spare penge for forbrugere ved at finde rabatkoder og advare om dårlige anmeldelser, har allerede imponeret mange med sin effektivitet og brugervenlighed.
"Molly finder automatisk bedre priser, rabatkoder og advarer dig mod dårlige anmeldelser, når du shopper online," fremhæver udgiveren bag appen, som fungerer både som en browserudvidelse på computeren og som app på mobiltelefoner. Når brugeren handler online, dukker Molly op med forslag om rabatkoder eller endda anbefaler en helt anden butik, hvor produktet er billigere.
Under en test blev Molly's evne demonstreret, da den fandt en rabatkode på 133 kroner for en denimjakke oprindeligt prissat til 950 kroner. Appen har også evnen til at foreslå alternative webshops, hvor priserne kan være mere fordelagtige.
På godt og ondt
Men alt er ikke perfekt. Appen viser sig at være mindre transparent i visse tilfælde. For eksempel, når en bruger besøger hotelbooking-sider som Hotels.com eller Booking.com, anbefaler Molly ofte Momondo som en billigere mulighed, uden dog at bevise påstanden.
Det leder til spørgsmål om appens forretningsmodel og ægte intentioner. Molly indgår samarbejde med visse webshops og popper op med forslag om billigere produkter hos disse samarbejdspartnere, hvilket ikke altid er skiltet klart i appen selv.
Molly's potentiale er stort, men for at opretholde tilliden og værdien for brugerne, er det afgørende, at appen handler transparent omkring sine partnerskaber og de råd, den tilbyder.