EPSI har netop offentliggjort deres nyeste undersøgelse af tilfredsheden blandt danske bankkunder, og mens der generelt er lav tilfredshed, er situationen en ganske anden i garantsparekassen Sparekassen Kronjylland.
Her er kunderne nemlig meget tilfredse, og sparekassen kommer ud som en klar nummer et både blandt privat- og erhvervskunder.
- Det er vi naturligvis meget stolte af. Vores to vigtigste mål er medarbejder- og kundetilfredshed. Det er dem, vi altid har fokus på, og derfor er jeg selvfølgelig meget glad for, at EPSI endnu engang viser, at kunderne er meget tilfredse, lyder den umiddelbare reaktion fra adm. direktør Klaus Skjødt i en pressemeddelelse.
Det er andet i år i træk, at Sparekassen Kronjylland ligger nummer et på privat. På erhverv havde sparekassen et lille dyk sidste år, hvor der blev introduceret en ny net- og mobil, men er altså nu tilbage som nummer et.
- Kunderne har vænnet sig til et nyt setup – og derfor falder det digitale i baggrunden, og kunderne fokuserer i stedet på den stærke relation til Sparekassen, når de skal vurdere deres tilfredshed, siger Sofie Breum, country manager i EPSI Rating Danmark, i den pressemeddelelse, de har udsendt om undersøgelsen.
Adm. direktør i Sparekassen Kronjylland ser da også netop relationen til kunderne som helt afgørende for den høje tilfredshed.
- Vi har konstant holdt fast i den direkte kontakt mellem kunden og kundens personlige rådgiver. Det betyder meget, at du nemt får fat i din rådgiver, hvis du er i tvivl om noget. Derudover tager vi løbende kontakt til kunderne for at høre, om alt er, som det skal være. EPSI viser endnu engang, at det er lige præcis det, som kunderne efterspørger. Det bekræfter os i, at vores måde at gøre det på, er den rigtige, vurderer Klaus Skjødt.
Det bekræfter country manager Sofie Breum fra EPSI Rating Danmark da også i sine udtalelser om undersøgelsen. Her siger hun blandt andet:
- Sparekassen Kronjylland er især stærke til elementer relateret til en stærk kunderelation (interesse, forståelse af behov og yder den behøvede hjælp). Samtidig har de et setup, der gør rådgiveren/banken i stand til at træffe hurtige beslutninger, hvilket er en succesformel for dem.
Sparekassen Kronjylland er vokset betragteligt over de seneste år med mange nye kunder, og den udvikling ser ud til at fortsætte. Alene i første halvår voksede sparekassen med mere end 3.000 kunder.
- Vi får rigtigt mange nye kunder, fordi vi bliver anbefalet af vores nuværende kunder. Derfor er væksten også i høj grad et udtryk for, at vi har stærke relationer til vores kunder. Dem kommer vi til at fokusere endnu mere på i fremtiden, så vi også fremover har meget tilfredse kunder, understreger Klaus Skjødt.
Foto: Sparekassen Kronjylland/Ritzau