JYSK har i årevis været en velrenommeret og værdsat virksomhed i Danmark.
Men deres succes stopper ikke ved de danske grænser – også internationalt har de formået at vinde forbrugernes hjerter.
Nu er virksomheden også godt på vej mod at nå nye milepæle i deres globale tilstedeværelse.
Med 3.462 butikker verden over forventer virksomheden at runde 3.500 inden årets udgang.
Det skriver det spanske medie eleconomista.es.
Det er en milemæl lige i grundlæggeren, Lars Larsens, ånd.
Han lagde nemlig ikke skjul på, at målet en var at have flere butikker end McDonald's.
Sket meget siden første butik
JYSK åbnede sin første butik i Danmark tilbage i 1979, og siden da er det buldret derudad for virksomheden.
Udover de fysiske butikker opererer JYSK i dag med online salg i 48 lande og beskæftiger mere end 30.000 medarbejdere globalt.
Spanien er et vigtigt marked
Spanien er blevet et af JYSKs vigtigste markeder, hvor landet nu står som virksomhedens fjerde største.
I Cheste nær Valencia ligger et af JYSKs ti globale distributionscentre, som spiller en central rolle i koncernens logistik.
Sidste år nåede den spanske afdeling en omsætning på 215 millioner euro, som var en stigning på svimlede 29 % sammenlignet med året før.
Desuden blev det til et driftsresultat (EBIT) på 14,5 millioner euro, svarende til en vækst på 20,4 %.