Over 5000 kommentarer og 60 delinger.
Et opslag fra McDonald’s har i den grad fået Facebook-brugere til tasterne. Heri præsenterer de en nyhed.
“Drømmer du om at svæve på en lyserød sky? Så skulle du prøve vores nye Frappé med Skumfidus. Iskold i munden – men brandvarm om hjertet,” skriver fastfoodkæden.
Der er ingen tvivl om, at det er en nyhed, der er henvendt til dem, der ikke kan få sukker nok. Det er en frappé med skumfidussmag toppet med flødeskum og mini skumfiduser.
Knap så sødt
Det er ikke kun McDonald’s i Danmark, der præsenterer nyheder lige for tiden. De tyske naboer har også en nyhed - dog er det en knap så sød en af slagsene.
Syd for grænsen er de utrolig glade for asparges. Hvert år fejrer Tyskland 'Aspargesæsonen' fra midten af april til den 24. juni, som mange kalder Spargelsilvester - Asparges-nytårsaften. Ifølge traditionen slutter aspargessæsonen med Sankt Hans. “Kirschen rot – Spargel tot” lyder en gammel bonderegel, skriver Berlingske. Når kirsebærrene er modne, er det slut med asparges.
Faktisk er de så begejstret for 'det hvide guld', at McDonald's i Tyskland har lanceret en asparges-burger.
Det skriver mediet The Local.
Udover asparges er der også hollandaise-sauce og bacon i burgeren. De 83 millioner indbyggere i Tyskland har næsten 1.500 McDonald’s-restauranter i landet, de kan besøge, når lysten til burger og fritter opstår. Dog er det kun i udvalgte restauranter, at sæson-burgeren kommer i salg, skriver The Local.
Hvad er du til? Skumfidus-frappé eller asparges-burger?