Meta vil indføre abonnementer på Instagram og Facebook: Snart skal du hoste op med penge for at undgå dette

Emil Martesen

59 uger siden

|

31/10/2023
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Inden længe vil Meta indføre abonnementer på Instagram og Facebook.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Snart er det muligt at slippe for at se reklamer på både Instagram og Facebook.

Meta, som er det førende selskab bag Facebook og Instagram, har nemlig meddelt, at de snart vil lancere reklamefrie abonnementer på de to populære sociale medier i Europa.

Meta, som er det førende selskab bag Facebook og Instagram, har meddelt, at de snart vil lancere reklamefrie abonnementer på de to populære sociale medier i Europa.

Dette skridt tages for at overholde EU-reglerne og tilbyde brugerne en annoncefri oplevelse mod et månedligt gebyr.

Det skriver Avisen Danmark.

EU-regulativer har stillet krav om øget beskyttelse af brugernes privatliv og rettigheder, hvilket har ført til ændringer i måden, hvorpå sociale medier kan målrette reklamer mod deres brugere.

Meta har valgt at imødekomme disse krav ved at give brugerne mulighed for at vælge mellem at se reklamer eller at betale for et reklamefrit abonnement.

Prisen for dette abonnement vil variere afhængigt af platformen, hvor det købes.

Webbrugere vil kunne tegne abonnementet for 9,99 euro om måneden, svarende til cirka 75 danske kroner, mens IOS- og Android-brugere på smartphones vil skulle betale 12,99 euro om måneden, hvilket svarer til knap 97 danske kroner.

Denne strategi er et forsøg på at tilpasse sig de nye regler og samtidig bevare en vigtig indtægtskilde for Meta, som tidligere har baseret deres forretningsmodel på personaliseret reklamemålretning.

"Uanset om folk vælger at bruge vores produkter gratis med annoncer eller abonnerer på at stoppe med at se annoncer, er vi forpligtet til at holde folks oplysninger private og sikre i henhold til vores egne politikker såvel som EU's generelle databeskyttelsesforordning (GDPR)", skriver softwarevirksomheden i en pressemeddelelse.