De mange nye ændringer og krav til Formel 1-bilerne er en udfordring for både Kevin Magnussen og resten af McLaren-holdet i Melbourne.
Bilerne er blevet mere tekniske, der er installeret en ny turbomotor, og for første gang er der sat et loft over mængden af benzin, der må brændes af under et løb.
McLarens tekniske direktør, Eric Boullier, er indtil videre tilfreds med sine to kørere og sit team, men det er stadig svært at spå om styrkeforholdet i feltet. Alle hold skal lære de nye biler at kende.
- Driftssikkerheden bliver afgørende. Vi skal være forsigtige og sørge for, at vi kommer til løbet søndag med en driftsikker bil, lyder det fra franskmanden, der tidligere på året forlod Lotus til fordel for McLaren.
Målet for McLaren er fortsat at få både Kevin Magnussen og Jenson Button over målstregen søndag og selvfølgelig helst med en topplacering, lyder det fra chefen.
Formel 1-bilerne skal i denne sæson køre med en 1,6 liters V6-turbomotor mod tidligere en 2,4 liters V8-udgave. Og den nye "power unit", som det hedder i Formel 1-verdenen, er en "kæmpeudfordring", mener Kevin Magnussen.
Jenson Button, der har kørt adskillige Formel 1-løb, mener desuden, at de nyeste benzinregler gør det vanskeligere at køre bilerne.
De 22 Formel 1-kørere må nu blot bruge 100 kilo brændstof per løb. Tidligere var der ingen øvre grænse, hvilket betyder, at man nu skal til at tænke over benzinforbruget.
Lørdag får tilskuerne igen lov til at høre larmen fra Formel 1-bilerne og mærke lugten af brændte dæk i Albert Park. Kørerne træner for sidste gang, inden der skal kæmpes om startpladsen i kvalifikationen lørdag morgen klokken syv dansk tid.
/ritzau/