Ekstraregning på vej til mange danskere

Mathias Madsen

1 uge siden

|

12/11/2024
Økonomi
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En stor gruppe danskere har fået en ekstraregning.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Vi lever desværre i en tid, som er præget af økonomisk ustabilitet og en inflation, der kører op og ned.

Sådan har det mere eller mindre været siden corona-krisen og starten på krigen i Ukraine, og usikkerheden omkring fremtidens økonomi er desværre ikke blevet mindre, efter Donald Trump vandt præsidentvalget i USA for én uge siden.

Mange danskere har svært ved at betale deres regninger og få den daglige økonomi til at løbe rundt, da udgifterne er steget voldsomt de seneste par år samtidig med, at lønninger, pension, SU osv. ikke er steget tilsvarende.

Det er hårdt, og en større gruppe danskere har nu ifølge TV2 modtaget en ekstraregning, som formentlig ikke gør situationen bedre.

Heldigvis er der ingen grund til panik.

Lad være med at betale!

Det er en "større gruppe" kunder hos teleselskabet Telenor, som har fået en ekstraregning i form af en rykker, men ifølge Christian Hoffmann, der er direktør for Telenors privatmarked, skal kunderne, som har fået rykkeren, ikke betale.

Der er nemlig tale om en teknisk systemfejl.

Ifølge Hoffmann har de kunder, som har modtaget rykkeren, nemlig allerede betalt den regning, som de har fået en rykker på, og de skal derfor naturligvis hverken betale regningen eller rykkergebyret.

I et skriftligt svar til TV2 skriver direktøren, at rykkeren er sendt på grund af en systemfejl, og at Telenor er i gang med at informere alle berørte kunder om, at de blot skal se bort fra ekstraregningen.

Det er uvidst præcis, hvor mange kunder, der har modtaget rykkeren.

Telenor er en norsk telekommunikationsvirksomhed, der i Skandinavien og dermed også i Danmark råder over en stor del af telemarkedet.

Det norske selskab er sammen med Telia i form af TT-netværket ét af tre selskaber, som råder over mobilmaster i Danmark. De to andre selskaber er TDC og 3 Mobil.