For første gang nogensinde: TV 2 og Disney+ indgår eksklusivt samarbejde

Kamille Isaksen

48 uger siden

|

19/12/2023
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
De to store kanoner har nu valgt at indgå en aftale og dermed skabe et eksklusivt samarbejde.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

TV 2 Danmark og The Walt Disney Company Nordic & Baltic har netop indgået en aftale om salg af reklamer til det nye Disney+ abonnement, ”Standard med reklamer”. Aftalen, hvor TV 2 bliver eksklusiv forhandler af reklamer til Disney+ i Danmark, gælder fra 1. februar 2024.

Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Samarbejdet er indgået, efter at Disney+ 1. november lancerede sin nye abonnementsmodel, inklusive ”Standard med reklamer” (49 kr/md) der supplerer de reklamefri abonnementer, ”Standard” og ”Premium”, på Disney+.

Stig Møller Christensen, kommerciel direktør på TV 2, siger: - TV 2 Play og Disney+ er et rigtig godt match, og med vores aftale skaber vi nye muligheder for de danske annoncører. Via vores samarbejde med Disney får annoncørerne både adgang til Disney+ eftertragtede målgrupper inkl. de mange fans af fx Marvel, Disney og Star Wars, og til TV 2 Plays mange brugere. Samarbejdet gør det nemmere og mere enkelt for annoncørerne at købe Addressable TV ét sted på det danske streamingmarked, og vi glæder os meget til at komme i gang med samarbejdet i det nye år.

Hans van Rijn, landechef og SVP, The Walt Disney Company Nordic & Baltic, siger: - Vi er utrolig glade for at samarbejde med TV 2 – det største og førende kommercielle tv-hus i Danmark. Deres høje standarder for reklamesalg er med til at sikre den førsteklasses oplevelse, vi gerne vil tilbyde både Disney+ annoncører og abonnenter, og vi ser virkelig frem til et tæt samarbejde med TV 2.

- Vi er glade for, at Disney+ nu har reklamesalgspartnerskaber med de kommercielle markedsledere på alle nordiske markeder, hvor ”Standard med reklamer” er tilgængelig. Det siger noget om styrken i vores omfattende og uovertrufne Disney-bibliotek, der spænder over en bred vifte af store titler og genrer, herunder action-eventyr, Sci-Fi, komedier, dokumentarfilm og kritikerroste dramaer, siger Hans van Rijn.

Disney+ tilbyder noget for enhver smag, og tilføjer løbende gennem året nye tv-serier, storfilm og eksklusive originals under sine seks brands: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic og Star. Med et underholdningsbibliotek, der spænder over alt fra dokumentarfilm til anmelderroste dramaer og komedier til klassisk animation, kan kunderne nyde alt fra "The Simpsons" og "Grey's Anatomy" til prisvindende hits som "The Bear" og "The Mandalorian".

Disney+ forældrekontrol sikrer, at Disney+ er en god og tryg seeroplevelse for alle i familien. Kunder kan oprette flere profiler pr. konto med mulighed for at indstille profil-pinkoder og indholdsklassificeringer efter profil via forældrekontrol.