Der findes efterhånden en lang liste af kendte mennesker, der bliver misbrugt online på den eller anden måde.
Mens en lang række profilerede tv-værter lige nu kæmper en fælles kamp med blandt andre DR og TV 2 i ryggen for at komme de mange svindelannoncer på sociale medier til livs, sker det samme for flere andre kendte.
Lige i øjeblikket misbruges serieiværksætter og tidligere tv-løve Jesper Buch i stor stil på eksempelvis Facebook, hvor svindlerne i hans navn lokker - håber de - letsindige danskere med guld og grønne skove.
Af kendte danskere, der har lagt ansigt til internetsvindel, kan blandt andet nævnes: Peter Ingemann, Sarah GrüneWald, Steen Langeberg, Sofie Linde, Anders Breinholt og mange flere.
Og bedst som man tænker, at det ikke kan blive værre, så bliver det værre.
For nu har svindlerne fundet atter en metode til at narre mønt ud af danskerne.
Salling Group kan bekræfte, at Netto er blevet misbrugt i adskillige falske annoncer på Facebook. Og ifølge landets største dagligvarekoncern er det desværre et stigende problem, skriver Ekstra Bladet.
På disse annoncer står der blandt andet "Kun i Netto" eller eller "Airfryers til prisen for et rugbrød", mens den velkendte Nettohund med den dertilhørende gule farver fungerer som reklamens baggrund.
Dét vil måske være nok til at få en masse til at hoppe i med begge ben, hvorfor Salling Group har fundet det nødvendigt at udsende en advarsel.
Afsenderen er onlinebutikken 'Smart Hjem', der lokker med et begrænset antal airfryere, som kunderne skal skynde sig at købe, inden der meldes udsolgt, oplyser Detailwatch.
Salling Group oplyser til mediet, at de ser en stigning i antallet af falske annoncer.
'Tiden, der bruges på det, er selvfølgelig også steget, siden vi modtager flere henvendelser både internt, men også fra kunder som kontakter vores kundeservice,' oplyser Salling Group via sin presseafdeling til mediet.