Netto med opråb til kunderne

Kamille Isaksen

17 uger siden

|

28/08/2024
Indland
Foto: Google Street View
Netto kommer nu med en bøn til kunderne.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Danske dagligvarebutikker oplever fra tid til anden situationer, hvor de må appellere til kundernes støtte for at håndtere forskellige udfordringer.

Disse udfordringer kan variere fra mangel på arbejdskraft til forsyningskædeproblemer og andre logistiske udfordringer.

At bede om hjælp fra kunderne er en nødvendighed, ikke noget at skamme sig over, og denne gang er det Netto-butikken på Nørremark Center 6 i Vejle, der har brug for en håndsrækning.

Sagen er den, at der er hængt en seddel op i butikken, som indeholder en særlig bøn til kunderne. De bedes om at udvise hensyn og medvirke til at holde orden på hylderne:

"Kære kunde. Alle medarbejdere i butikken vil værdsætte, hvis I vil være med til at holde orden i butikken," står der på sedlen.

Bryd ikke emballagen

De opfordrer tilmed kunderne til at holde sig fra at bryde emballagen, før varen er købt:

"Ved at lægge varen tilbage på plads, hvis du ikke ønsker at købe varen. Undlad venligst at bryde emballagen. På forhånd tak for hjælpen."

Beskeden er et forsøg fra butikken, som prøver at inddrage kunderne i oprydningsarbejdet, da det vil skabe en mere nydelig og organiseret indkøbsoplevelse.

Det er ikke unormalt, at supermarkeder oplever udfordringer med varer, der bliver efterladt på forkerte hylder, eller emballage, der bliver åbnet og efterladt.

Med den netop ophængte seddel håber Netto-butikken på, at de kan engagere kunderne til at tænke en ekstra gang, før de roder i butikken.

Omfanget af den særlige bøn er endnu ukendt, og det er uvist, om lignende sedler er blevet placeret i andre Netto-butikker rundt omkring i landet.

Indtil videre er Dagens.dk kun bekendt med sedlen i butikken på Nørremark Center 6 i Vejle.

Du kan se den omtalte seddel på billedet herunder.

Foto: Privat