Der er noget helt særligt ved Rema 1000, som danskerne har taget til sig.
Med sit enkle koncept og faste lave priser har Rema 1000 vundet hjerterne landet over, og mange danskere værdsætter, at de her kan få kvalitet til en pris, der ikke springer budgettet.
Det er netop enkelheden, de gode tilbud og den jordnære atmosfære, der gør, at danskerne har et særligt forhold til deres lokale Rema 1000.
Med mere end 400 butikker i Danmark er den norske supermarkedskæde også til stede over hele landet.
Rema 1000 har i de senere år opnået stor popularitet blandt danske forbrugere, som i stigende grad foretrækker den norske discountkæde frem for andre aktører på markedet.
Indimellem hænder det dog, at Rema 1000 lancerer store ændringer.
Det er for eksempel ikke længe siden, at den norske supermarkedskæde gjorde egne varianter af hakket oksekød op til 20 procent mindre.
Tiltaget skabte et værre postyr blandt flere kunder, som bestemt ikke var tilfredse med det.
Det er dog ikke kun kunderne, der lægger mærke til, når Rema 1000 ændrer på noget - den går nemlig begge veje.
Det skriver B.T.
Store forandringer
Rema 1000 har gennem den seneste tid bemærket en markant ændring i kundernes indkøbsvaner.
Ifølge Jonas Schrøder, der er pressechef i Rema 1000, er der sket en stor forskydning i forbruget, og flere kunder vælger nu kædens egne mærker, Rema 1000 og Gram Slot, fremfor de traditionelle mærkevarer.
"Det er et helt vildt skifte, vi ser for tiden. Der er store forskydninger i forbruget", udtaler Jonas Schrøder.
Ændringen i købsadfærden kommer ikke som nogen stor overraskelse, da dagligvarepriserne er steget markant gennem de seneste år.
Rema 1000 brager frem
Det er ikke nogen hemmelighed, at forbrugerne er blevet mere prisbevidste, hvilket også er grunden til, at de billigere supermarkedskæder, herunder Rema 1000, brager frem.
Den påstand bekræftes af en nylig rapport, 'Kampen om Kurven' fra Retail Institute Scandinavia, som peger på, at Rema 1000 kommer til at åbne 55 nye supermarkeder i Danmark inden for fem år.
Egne varer skal fylde mere
For Rema 1000 betyder skiftet, at kædens egne mærkevarer muligvis kommer til at fylde mere på hylderne.
Jonas Schrøder fortæller, at man allerede har taget skridt i den retning, eksempelvis ved kun at sælge deres egne bleer og fravælge andre mærker:
"Vi er ikke et museum, der bare udstiller andres varer, hvis kunderne ikke vælger dem - så i fremtiden kan vores egne mærke sagtens komme til at fylde mere", siger han.