Kunderne raser som aldrig før - men nu skal helt nyt Netto-system i alle butikker løse problemet

Emil Martesen

12 timer siden

|

24/10/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu skal et helt nyt Netto-system i alle butikker løse problemet.

Dagens topnyheder

Netto har fået en høj stjerne hos mange danskere.

Men på nogle områder, så halter de en del efter.

Det har en lang række danskere måtte konstatere, når de flere gange har oplevet skuffelsen ved at finde en vare på tilbud, kun for at opdage ved kassen, at prisen er højere end forventet.

Der kan ikke herskes tvivl om, at det er en frustrerende situation, som ifølge Netto er et problem, som mange kunder har stødt på over hele landet.

Discountkæden erkender nu, at en for høj fejlprocent har gjort, at kunder ofte betaler mere, end hvad varen står til på hylderne.

Nyt elektronisk prisskilt-system

Nu har Netto dog taget skeen i den anden hånd for at rette op på dette har Netto valgt at investere i et helt nyt elektronisk prisskilt-system, der skal erstatte de gamle papirskilte i samtlige af kædens 550 butikker.

Det skriver B.T., der har været i kontakt med Head of Operations hos Netto, Henrik Nielsen, der ikke lægger skjul på, at der to grunde til, at det nye elektroniske prisskilt-system bliver indført:

"Den første grund er, at vores kollegaer bruger uendeligt lang tid på at skifte prismærkaterne ude i butikken. Og her er der en alt for stor risiko for, at der opstår fejl, da medarbejdere kan forveksle, hvilken smør der er på tilbud", lyder det fra ham, inden han fortsætter:

"Den anden grund er, at vi gerne vil imødekomme den feedback, vi har fået fra vores kunder. Priskorrektionen, altså når kunderne korrigerer kassemedarbejderen med en fejlagtig pris, har været alt for høj, og det løser vi med det nye system".

Netto har allerede indført det elektroniske prisskilt-system i 85 butikker, og det forventes at være rullet ud i samtlige butikker efter sommer.

Selvom det er en betydelig investering for kæden, er det ifølge Henrik Nielsen en nødvendighed for at sikre, at kunderne ikke længere står overfor ubehagelige overraskelser ved kassen.