Slår både Rema 1000, Netto og Bilka: Her får danskerne mest 'værdi for penge'

Emil Martesen

6 uger siden

|

08/11/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
De slår både Rema 1000, Netto og Bilka.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Der kan ikke herskes tvivl om, at danskerne har forskellige præferencer, når det kommer til supermarkedet.

Men på trods af, at danskerne har forskellige favoritsupermarkeder, så er det hos Lidl, at du får flest rigtige priser på bonen, bedste kvalitet i produktkategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’ samt konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder.

Lidl er nemlig danskernes foretrukne dagligvarekæde, når de bliver spurgt, hvor de får mest ‘værdi for pengene’.

Sådan lyder meldingen i en pressemeddelelse.

Det og meget mere viser den nye undersøgelse af dagligvarehandlen ‘Brancheindex 2024’, foretaget af Loyalty Group, som 3817 kunder har deltaget i.

“Jeg er utrolig stolt over, at kunderne endnu en gang rater os blandt de bedste dagligvarekæder i Danmark. Vi har de seneste mange år arbejdet benhårdt på at tilpasse og udvide vores sortiment med både flere danske og private label-produkter, åbne de mest indbydende butikker og have de dygtigste medarbejdere. Og vi fortsætter, så vores kunder hver dag er sikret et stort udvalg og høj kvalitet, uden at gå på kompromis med prisen", siger Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Kunderne kårer desuden Lidl som den dagligvarekæde med den bedste kvalitet indenfor kategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’.

Især førstepladsen i ‘frugt og grønt’-kategorien går særligt godt i tråd med kædens agenda om at bidrage til at forbedre danskernes sundhed.  

“Tidligere i år fjernede vi over en længere periode momsen på frugt og grønt med formålet om at give kunderne bedre muligheder for at træffe sundere valg, når de køber ind, hvilket resulterede i en øget frugt og grønt-omsætning på 13 %. Vi kigger løbende ind i, hvordan vi som dagligvarekæde kan bidrage til og tage et medansvar for at bringe danskernes sundhed i en mere positiv retning, hvilket vores udfasning af tobak- og nikotinprodukter også er et billede på. Derfor er jeg glad for, at kunderne nu har kåret os som de bedste i branchen til frugt og grønt, fordi det er meget vigtigt for os", fortæller Maria Lovecchio og fortsætter:  

“Jeg er også meget glad for, at kunderne har Lidl som deres foretrukne dagligvarekæde, når det kommer til at købe brød. Det viser, at de anerkender vores store sortiment af friskbagt brød, som er i alle vores 162 butikker". 

Desuden scorer Lidl højest på spørgsmålet om, hvorvidt ‘prisen på min bon er som regel rigtig’ under hovedkategorien ‘Tillid’. 

Lidls førstepladser i Brancheindex 2024

Hovedområdet

  • ‘Værdi for pengene’ 

Underspørgsmålene

  • ‘Hos min primære dagligvarekæde får jeg værdi for pengene’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’ 

  • ‘Min primære dagligvarekæde har konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’ 

  • ‘Min primære dagligvarekæde har gode tilbud’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’ 

  • ‘Brød’ under hovedområdet ‘Produktkvalitet’ 

  • ‘Frugt og grønt’ under hovedområdet ‘Produktkvalitet’ 

  • ‘Prisen på min bon er som regel rigtig’ under hovedområdet ‘Tillid’ 

Om Loyalty Group BrancheIndex 2024 

Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har flere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher. 

Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsens spørgsmål afsøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres dagligvarer. 

Undersøgelsens deltagere har i august 2024 besvaret et online spørgeskema. I alt har 3.817 danske dagligvarekunder besvaret undersøgelsen.