Danskerne kan ikke få nok: Lurpak lander på helt særlig liste

Kamille Isaksen

1 uge siden

|

11/12/2024
Nyheder
Foto: Privat
Foto: Privat
Der er ingen tvivl om, hvilke produkter danskerne foretrækker.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

52.997.700. Så mange gange har vi i Skandinavien søgt efter et godt tilbud på en vare i år.

Selvom de nordiske lande er på mange måder ens, så skiller hvert land sig ud på nogle punkter.

Nu er hvert lands mest hyppige søgninger blevet offentliggjort, og man kan vidst roligt sige, at de skandinaviske lande har visse forskelligheder.

Sådan skriver Tjek i en pressemeddelelse.

I 2024 toppede æg danskernes liste over de mest søgte varer, efterfulgt af smør og skyr.

Danskerne var også særdeles brandbevidste, da både Pepsi Max og Lurpak figurerede på top 20-listen.

Desuden viste vi større interesse for tilbud på fløde, øl og pølser end vores svenske og norske naboer.

Kaffe indtog førstepladsen som svenskernes mest søgte tilbudsvare i 2024.

Smør og Bregott var også storfavoritter i toplisten.

Sodavand topper listerne

Sodavand var dog en klar topscorer med hele fire placeringer på listen: 9., 12., 13. og 15. pladsen.

Svenskerne viste desuden større interesse for tilbud på kartofler og vaskemiddel end danskerne eller nordmændene.

Pepsi Max var nordmændenes absolutte favorit i 2024.

På Norges top 20-liste findes både brede og specifikke søgninger, som “ost” og “Norvegia”, “sodavand” og “Pepsi Max”, “energidrik” og “Monster”, “pizza” og “Grandiosa”.

Nordmændene søgte også mere efter tilbud på chokolade, energidrik og tacos sammenlignet med danskere og svenskere.

En markant fællesnævner for de tre lande er den stigende interesse for tilbud på sodavand i år sammenlignet med sidste år.

I Danmark steg søgninger på sodavand med 24,1 % i år og Pepsi Max med 28,9 %.

I Sverige steg søgninger på Pepsi Max med hele 101,9 % i år og Pepsi med 91,3 %. I Norge steg søgninger på sodavand med 24,0 % og Pepsi Max med 55,4 %.  

Herunder kan du se top 20 over de mest søgte varer i Danmark, Sverige og Norge i 2024.

Foto: Tjek / Insights by Tjek