En mand ved navn Stefan fik sig en ubehagelig overraskelse, da han en aften kom hjem til sin lejlighed i Kalmar og fandt en parkeringsbøde på 400 SEK (cirka 250 kroner, red.) i forruden på sin firmabil.
Selvom han havde lejet parkeringspladsen, fik han en bøde, fordi han ikke havde registreret den korrekte nummerplade i parkeringsappen.
Stefan havde forsøgt at opdatere nummerpladen i appen, men hans telefon løb tør for strøm midt i processen.
"Jeg havde tænkt mig at ændre mit registreringsnummer i appen, men telefonen døde," siger Stefan Pettersson, tydeligt frustreret over situationen.
Efter 20 minutter med telefonen til opladning vendte han tilbage til sin bil, men der var skaden allerede sket.
Det skriver mediet Carup.
Stefan er ikke den eneste, der har fået en bøde for at holde på sin egen p-plads.
Flere lejere i området har oplevet lignende problemer - ofte på grund af mindre fejl i registreringen af bilens nummerplade.
Kalmarhem, som er det boligselskab, der ejer området, har outsourcet kontrollen af parkeringspladserne til Kalmar Kommunes Tryghed og Sikring - og det er her, problemerne opstår.
Ifølge Kalmarhem er det lejerens ansvar at sørge for korrekt registrering af bilens nummerplade for at undgå bøder.
"Lejeren kan parkere hvilken som helst bil, de ønsker, så længe de indtaster det rigtige registreringsnummer," siger Per Stephan, administrerende direktør i Kalmarhem.
For Stefan har bøden ført til en kamp mod parkeringsselskabet Hojab, som håndterer både bødeudskrivningen og inkassoprocessen.
Efter at have anket sagen uden held, blev han truet med inkasso, men Stefan nægter at betale:
"Jeg har ikke betalt (...), men jeg har ikke tænkt mig at give op og håbe på, at flere følger efter," siger han.
Sagen kaster lys over de problematiske parkeringsforhold, og nu håber Stefan, at Kalmarhem vil tage problemet alvorligt, så lignende episoder kan undgås i fremtiden.