Flere har undret sig over sexscener: Nu forklarer 'Badehotellet'-stjerne

Kamille Isaksen

19 uger siden

|

11/07/2024
Underholdning
Foto: Mike Kollöffel/TV 2.
Foto: Mike Kollöffel/TV 2.
Den populære skuespiller sætter nu ord på, hvordan det er at skyde de intime scener.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Sexscener i film og tv-serier har altid fascineret publikum, da man oftest kan mærke den stærke og intense kemi gennem skærmen.

Men virkeligheden bag kameraet er langt mindre glamourøs, og det viser sig faktisk, at det rent faktisk er så langt fra intimt, som noget kan blive. 

‘Badehotellet’-stjernen Anne Louise Hassing har i den forbindelse delt sine erfaringer om netop dette og afslører, hvordan disse scener virkelig bliver til.

I en episode af Podimo-podcasten 'Saftigt', hvor Elisa Lykke er vært, åbner Anne Louise Hassing op om de tekniske og følelsesmæssige aspekter ved at filme sexscener. 

Den 56-årige skuespiller har gennem sin karriere deltaget i flere sexscener. En af hendes mest mindeværdige oplevelser stammer fra filmen 'Goltzius and the Pelican Company', som blev instrueret af den britiske filminstruktør Peter Greenaway.

Indspillede en hel film uden tøj på

"Jeg har lavet en hel film, hvor jeg var nøgen hele vejen igennem," fortæller Anne Louise.

Filmen, som handler om bibelske historier, krævede, at skuespilleren portrætterede Eva og deltog i flere eksplicitte scener. "Vi starter med at have sex, blive taget bagfra og forfra, og jeg ved ikke hvad," siger hun.

Trods den tilsyneladende intense natur af disse scener, understreger Anne Louise Hassing, at processen er langt fra så sexet, som det ser ud. 

Skuespillernes grænser kommer i første række

For at sikre, at skuespillernes grænser respekteres, anvender filmproduktioner i dag en række tekniske tricks og hjælpemidler. 

En af de metoder, der ofte bruges, er gaffatape for at undgå uønsket fysisk kontakt.

Derudover er det blevet mere almindeligt at have en intimcoach på settet for at hjælpe skuespillerne gennem de mere følsomme scener.

Hun tilføjer, at det professionelle filter, som skuespillere udvikler, hjælper dem med at adskille arbejdet fra personlige følelser.

Netop denne udmelding er noget, som undrer podcastværten, der efterfølgende spørger ind til, hvordan de som skuespillere kan undgå at blive tændt i sådanne scener. 

Hertil forklarer Anne Louise, at hun giver sig hen til sine scener, men at der hele tiden er et professionelt filter, som sørger for, at hun ikke har noget problem med at skyde scenerne.