Forskning offentliggjort i tidsskriftet Child Abuse & Neglect, som gennemgik 166 tidligere undersøgelser, producerer en detaljeret analyse af emnet.
Undersøgelsens forfattere siger, at det kunne genkendes som sin egen form for misbrug, mens de hævder, at adfærden involverer, "voksen-til-barn begåelsen af verbale overgreb ... er karakteriseret ved råb, råben, nedgørende barnet og verbale trusler".
De tilføjede, at sådan adfærd kunne have en alvorlig indvirkning på et barns udvikling.
"Verbal misbrug i barndommen har desperat brug for at blive anerkendt som en misbrugsundertype på grund af de livslange negative konsekvenser," sagde professor Shanta Dube, undersøgelsens hovedforfatter og direktør for Wingate Universitys Master of Public Health Program, i en erklæring.
Avisen tilføjede, at omkring 40 procent af børn oplever denne form for misbrug.
Desværre sagde yderligere 10 procent, at verbal aggression var en daglig oplevelse for dem.
Professor Dube sagde, at dette skal løses, da voksne er uvidende om kraften i deres ord og tone.
"Ofte er voksne uvidende om, hvordan deres råbetone og kritiserende ord, såsom 'dum' og 'dovne', kan påvirke børn negativt, især hvis det var sådan, de oplevede at blive forældre," sagde hun ifølge The Guardian.
Undersøgelsen konkluderede, at når voksne som en værge, lærer eller træner råber ad et barn, kan det have skadelige fysiologiske effekter, herunder depression, angst, vrede eller lavt selvværd.
Det kan også føre til ydre symptomer, såsom at begå forbrydelser, stof eller begå misbrug, og negative fysiske helbredsudfald, såsom udvikling af fedme eller lungesygdom.
Tilsvarende fandt en undersøgelse fra 2013 af Ming-Te Wang, assisterende professor i psykologi i uddannelse ved University of Pittsburghs School of Education and Psychology, at barske verbale discipliner for børn kan forårsage depressive symptomer og øge sandsynligheden for adfærdsproblemer såsom hærværk eller asocial og aggressivitet.
Forskningen fandt også, at negative verbal disciplineffekter inden for to år var sammenlignelige med børn, der også udholdt fysisk disciplin i denne periode.
"Udfra det kan vi udlede, at disse resultater vil vare på samme måde, som virkningerne af fysisk disciplin gør, fordi de umiddelbare til to-årige virkninger af verbal disciplin var omtrent de samme som for fysisk disciplin," sagde professor Ming-Te Wang, hovedforfatter af undersøgelsen.