Det er nok gået de færrestes næse forbi, at vi befinder os midt i en økonomisk krise.
Inflationen er i mange lande rekordhøj, og de fleste har problemer med at få det ugentlige budget til at hænge sammen.
Det gælder ikke kun privatpersoner, men også virksomheder, restauranter og lignende, som kæmper en brag kamp mod især stigende elpriser.
Derfor har én af verdens største barkæder nu valgt at hæve prisen på deres primære vare; øl.
Det skriver Ladbible.
Der er tale om den britiske barkæde Wetherspoons, som består af mere end 800 pubs med tæt på 40.000 ansatte.
Kæden består blandt andet også af 50 hoteller fordelt ud over hele Storbritannien og Irland.
Her har man grundet de stigende elpriser valgt at hæve prisen på deres mest solgte øl med 29 procent i flere pubs.
Det betyder, at deres berømte 'Guest Ale' nu koster £4.39 (37,32 kroner) i stedet for £3.39 (28,82 kroner).
Prisstigningen bliver dog kun en realitet på 15 af kædens pubs i London, hvor en høj loftshøjde er skyld i, at el- og varmeregningen er eksploderet.
"Vi kan bekræfte, at prisen er steget på 15 pubs i London [...]. Disse er placeret i det centrale London [...]," har Eddie Gershon, som er talsperson for barkæden, udtalt.
"Wetherspoons forsøger at være konkurrencedygtig på priserne hele tiden, men i visse tilfælde stiget prisen på vores pubs. Vi mener stadig, at prisen på vores øl, spiritus og vine er blandt de bedste i området," har han desuden udtalt.