Ny menu tvinger flere McDonald’s-restauranter til at lukke

Julie Møller

184 uger siden

|

11/06/2021
Udland
Foto: Shutterstock.
Foto: Shutterstock.
Den nye menu viste sig at være så populær, at flere restauranter måtte lukke.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Ti chicken nuggets, pomfritter, sweet chilli sauce, cajun sauce og en cola.

Det er dén menu, der er skyld i, at flere McDonald’s-restauranter har valgt at lukke ned.

I forsøget på at hive endnu flere kunder i butikker, har man i den indonesiske by Semarang præsenteret denne menu, der er inspireret af det sydkoreanske k-pop-boyband BTS. Menuen skulle vise sig at være så populær, at flere restauranter måtte lukke onsdag.

Det skriver BBC. 

Det sydkoreanske boyband BTS blev dannet i 2013, og det er en kæmpe succes. Foto: Shutterstock.

Der var nemlig så mange kunder, der bestilte menuen, at der var frygt for, at det kunne forårsage nye Covid-hotspots.

"Vi har midlertidigt lukket fire ud af seks McDonalds-butikker her i Semarang i et par dage. Jeg ønsker ikke, at Semarang skal være i rød Covid-19 zone igen,” udtaler Fajar Purwoto, leder af den indonesiske bys orden. 

Hvem er BTS?

Det sydkoreanske boyband BTS blev dannet i 2013, og det er en kæmpe succes. Deres fans - og der er millioner over hele verden - er yderst loyale. Det fandt et sydkoreansk parlamentsmedlem ud af i denne uge, skriver BBC.

Ryu Ho-jeong, landets yngste parlamentsmedlem, brugte et billede af det tatoverede BTS-medlem Jungkook tirsdag for at komme på dagsordenen med et punkt om lempelse af begrænsningerne for tatoveringer. Sydkoreanske love gør, at det kun er læger, der har lov til at lave tatoveringer.

Bandets navn BTS står for

Men fans var vrede over, at hun havde brugt billedet og mente, at Ryu Ho-jeong havde trukket stjernen ind i politik. Ryu Ho-jeong undskyldte torsdag efter at have været udsat for bred kritik på sociale medier.

Når fans derimod godkender samarbejder, som de har gjort med McDonald's-menuen, der i øjeblikket lanceres i 49 lande, kan det betyde massiv succes.

I 2020 slog BTS YouTube-rekorden med deres engelsksprogede single 'Dynamite'. Den fik mere end 101 millioner visninger i de første 24 timer efter udgivelsen.

Den kan du lytte til her: