En mor til to fik noget af et chok, da hun så, hvad der lå i en pakke med frugtstænger, som hun havde købt til sine børn. Inde i pakken lå der nemlig en skarp kniv.
Tracey Croft fra Stamford i England købte en pakke med frugtstænger i en Lidl-forretning på Ryhall Road. Det skriver avisen Rutland & Stamford Mercury.
Tidligere har hun og hendes mand, Paul, valgt at lade deres børn, 5-årige Kenneth og 3-årige Corey, tage nogle snacks, hvis de spurgte pænt.
"Det var bare et held, at jeg åbnede kassen, i stedet for at lade en af drengene gøre det," sagde Tracey om den pakke, hvor kniven lå i.
"Da jeg stak min hånd i kassen, kunne jeg mærke noget mærkeligt og så, at der kun var tre frugtposter i stedet for fem indeni."
Da hun tog et nærmere kig på indholdet af pakken, opdagede Tracey, at der lå en skarp kniv med nummeret 16, som var sat fast på kniven med tape.
"Jeg kunne ikke tro det. Jeg blev chokeret over at finde det i et børneprodukt," sagde hun.
Tracey forsøgte at finde et telefonnummer eller en e-mailadresse til Lidl, men opdagede, at hun kun kunne tage kontakt til dem ved hjælp af Facebook Messenger.
"Det føltes ikke særlig professionelt," sagde hun.
Foto: Privat
Efter at have udvekslet beskeder med Lidl, har Tracey siden modtaget to breve fra Lidl, ledsaget af gavekort på cirka 132 danske kroner.
I et af brevene skriver Jago Heligan fra Lidls kvalitetssikringsafdeling, at leverandøren 'ikke bruger den type skæreinstrument nogen steder i anlægget', og at produkter bliver sendt gennem metaldetektorer.
"Vi kan derfor ikke forklare, hvordan hændelsen er sket," lyder det.
Tracey sagde, at hun ikke ønskede at skabe ballade, men hun mener, at det virker som om, at de forsøger at få det til at virke okay.
"Jeg ønskede ikke at skabe ballade, og jeg er sikker på, at det aldrig vil ske igen, men det ser bare ud til, at de forsøger at få det til at fremstå, som om, at det er okay," sagde Tracey.
"Hvis det var et barn, der havde taget fat i kniven, kunne det have været forfærdeligt. Det har gjort mig mere forsigtig med, hvad jeg lader børnene åbne."
En talsmand for Lidl har beklaget episoden, og har forklaret, at de straks iværksatte en undersøgelse, da de hørte om det.
"Vi var ekstremt bekymrede over at høre om denne sag og kan bekræfte, at så snart vi blev underrettet, blev der straks iværksat en undersøgelse sammen med vores leverandør," lyder det.
"Vi kan bekræfte, at sikkerhedsforanstaltninger, herunder metaldetektion, er på plads for at forhindre, at produkter kompromitteres under produktionen."
"Dette er ikke noget, der tidligere er sket med nogen varer, som vi sælger, og gennem vores undersøgelser kan vi bekræfte, at ingen andre produkter var berørt."
"Vi undskylder oprigtigt over for kunden for, hvad der er forårsaget og er dem taknemmelige for at gøre os opmærksom på sagen."