McDonald's-medarbejderen Carina med opsang til kunder: Jeg hader, når I gør det

Nicolai Busekist

83 uger siden

|

11/04/2023
Udland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En McDonald's-ansat er kommet med en opsang til de kunder, der bestiller Happy Meals til deres børn.

Dagens topnyheder

Carina Angelica, der er ansat på McDonald's, er ikke den største fan af forældre, der bestiller Happy Meals til deres børn - i hvert fald ikke dem, der ikke kan finde ud af at gøre det 'ordentligt'.

Det har hun selv afsløret i en video, som hun har delt på det sociale medie TikTok ifølge det britiske medie The Sun.

I denne video imiterer hun en samtale mellem hende selv og en kunde, der er i gang med at bestille mad i McDonald's-restaurantens drive-thru.

Kunden, der tilsyneladende er mor til tre børn, bestiller tre Happy Meal-menuer. En af dem skal være med en cheeseburger, den næste med en hamburger, mens den tredje skal være med kyllingenuggets.

Men Carina må fortælle kvinden, at det ikke er nok information til at gennemføre bestillingen. Først og fremmest har hun brug for at få at vide, om det skal være med fire eller seks kyllingenuggets.

Efter at der er kommet styr på dette, har hun også brug for at få at vide, hvad kunden ønsker at få med af tilbehør (f.eks. pommes frites) til hver af de tre menuer, hun har bestilt.

I videoen har McDonald's-medarbejderen også afsløret, hvordan man som kunde kan gøre processen lettere for både sig selv og for den ansatte, der tager imod bestillingen.

Hun fortæller, at man først og fremmest skal lade være med at tale i munden på den ansatte. Hertil skal man vide på forhånd, hvilket tilbehør og drikkevarer, der skal være med til hver menu.

Hun gør det også klart, at man gør processen lettere for begge parter, hvis man sørger for at færdiggøre bestillingen af én menu, inden man går videre til den næste.

I videoen bekræfter kunden, at hun gerne vil have en milkshake med til hver af de tre menuer, og Carina spørger derfor: "Til dem alle?"

Men det ønsker kunden åbenbart ikke at svare på, og hun taler derfor i munden på Carina, hvor hun også beder om en stor pommes frites, i stedet for at færdiggøre sin Happy Meal-bestilling.

"Jeg kan ikke sende din ordre videre, før alt er afkrydset," siger hun.

Inden en Happy Meal-menu kan bestilles, skal man derfor først tage stilling til både det primære måltid, tilbehør, drikkevare, dyppelse og legetøj.

Vil du gerne være sikker på, at du ikke ender i den sorte bog hos McDonald's-medarbejderen næste gang, du lægger vejen forbi, så afslut altid en bestilling, inden du går videre til den næste.

"Jeg har Happy Meals," har Carina skrevet som tekst til sin video.

Videoen er endt med at blive populær, og fik på kort tid mere end 30.000 visninger samt mere end 5.000 likes.

I kommentarsporet er der rigtig mange, der har givet udtryk for deres syn på sagen, hvor flere andre, der også arbejder på McDonald's, støtter op omkring Carina.

"De forventer, at vi kan læse deres tanker og allerede ved, hvilke drikkevarer de vil have," har en bruger skrevet.

"Som McDonald's-medarbejder troede jeg, at jeg var den eneste, der havde et brændende had til folk, der bestiller Happy Meals," skrev en anden.

"Jeg arbejdede på McDonald's, jeg hadede det her," lød det fra en tredje, der fik støtte fra en fjerde: "Det er så irriterende."