Bøder er aldrig en fed overraskelse at få.
Forestil dig så at få 51 bøder på bare én dag. Det er ikke desto mindre, hvad John Barrett, 54, fra Chiswick, det vestlige London, har oplevet.
Det skete, fordi bøderne var blevet sendt til den forkerte adresse.
Bøderne var påløbet, hver gang han kørte op ad vejen til fitnesscentret over en periode på fem måneder.
John modtog sidste år syv bøder for turen og tog derfor kontakt for at forklare, at han altså havde en tilladelse.
Efter det, hørte han angiveligt ikke noget.
Efter at have anfægtet de seneste bøder, opdagede han, at Hounslow Council krævede tilladelsesindehavere til at sende et brev, hvor de bad om, at en specifik undtagelse blev registreret på deres system.
“Omkostningerne for skatteyderne må have været enorme - hver bøde har tre skærmbilleder af min bil. Den tid, det tager dem at printe disse skærmbilleder ud og lægge brevet i konvolutten, ville koste en formue. Alt, de skulle gøre, var at lægge min registrering ind på deres computer, og så ville de se, at jeg havde en tilladelse. Det har taget så meget af min tid,” siger John til Metro.
Bøderne er siden blevet annulleret, men John kræver, at kommunen reviderer sit system for at skåne andre chauffører med lavere indkomst, som ikke nødvendigvis ville være i stand til at kæmpe mod lignende fejl.
Hounslow Council anklagede selskabet, der leaser bilen til John, for fejlagtigt at oplyse en adresse nede ad vejen, men indrømmede også, at man fortsat sendte yderligere breve til en nabo i stedet for at svare på Johns e-mails omkring tilladelsen.