Inflationen får nu betydning for folk, der er glade for nuggets fra Burger King. Fremadrettet vil der nemlig være flere nuggets i en menu flere steder.
Carrols Restaurant Group, der er den største franchisetager i Burger King i USA, har taget flere skridt for at bekæmpe råvareinflation. Et af dem er at reducere antallet af nuggets i en menu.
Det skriver MarketWatch.
"Som du måske har læst for nylig, har Burger King-mærket omkring et dusin menuer og salgsfremmende initiativer, hvoraf nogle allerede er implementeret, og nogle vil blive implementeret i løbet af dette år," sagde Daniel Accordino, administrerende direktør for Carrols.
"Seneste handlinger i denne forbindelse fra vores franchisegivere inkluderer at hæve prislofter på menuer og reducere antallet af nuggets i menuer fra 10 til 8 stk. The Whopper, der er brandets mest populære produkt, er også blevet fjernet som rabatvare og er ikke længere tilgængelig i to-til-seks eller to-til-fem-kampagner."
Fremover kan kunder, der bestiller nuggets i en menu i en Burger King-restaurant, der er en del af Carrols Restaurant Group, se frem til kun 8 nuggets, i stedet for de sædvanlige 10 stk.
Det er ligeledes blevet offentliggjort, at Carrols har oplevet en inflation med oksekød, der er steget med 33% i forhold til året forinden.
Derudover står de også overfor en stigning i de ansattes lønniveau, hvor de har været nødt til at hæve den gennemsnitlige timeløn med 14%, da de forsøger at opretholder åbningstider fra kl. 06 til kl. 23, mens de kæmper med at ansætte og holde på ansatte.
"Indenlandske fødevareproducenter, papirproducenter og distributører, der leverer de fleste af vores råvarer, står over for arbejdsbegrænsninger sammen med højere brændstofomkostninger og sender stigningerne videre til os," sagde Accordino, og fortsatte:
"Som et resultat heraf var råvareinflationen samlet set cirka 16 det seneste kvartal sammenlignet med samme periode i det foregående år."