HR-chef deler de mest 'bizarre' årsager til, at hun har fyret folk

Nicolai Busekist

2 dage siden

|

10/04/2025
Udland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
En HR-chef har delt en række af de mest 'bizarre' årsager til, hvorfor hun har været nødt til at fyre folk.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

At arbejde i HR fører ofte til, at man bliver involveret i nogle skøre og nærmest bizarre situationer. Og nu har en HR-chef valgt at dele en række af de mærkeligste grunde, hun har været nødt til at fyre folk.

Sunny Lena, der arbejder som HR-ekspert fra Minnesota, delte i en TikTok-video de underligste oplevelser, hun har haft med at afskedige ansatte. Hun begyndte med en mand, der bogstaveligt talt sov på jobbet.

"Den første fyr sov i sin bil fra kl. 10 om formiddagen til næsten kl. 13 - hver eneste dag," fortalte hun sine følgere forbløffet.

"Han havde gjort det hver dag. Han var nyansat, og jeg forstår ikke, hvorfor han troede, det var i orden."

Sunny fortalte, at hun endte med at fyre ham ved at banke på bilens dør. Med andre ord, så blev manden faktisk taget på fersk gerning.

"Vi ledte efter ham, og han var bare væk. Han åbnede døren og var så chokeret, som om det var det mest overraskende, der nogensinde var sket for ham," sagde hun.

Hun tilføjede, at manden 'ikke kunne fatte', at han blev fyret for at sove tre timer hver eneste dag.

Den anden opsigtsvækkende fyring gjaldt en mand, der arbejdede med mad og blev taget i at 'smøre afføring på væggene i toilettet'.

"Vi vidste heller ikke, om han vaskede hænder bagefter, men han arbejdede med madservice, så han blev fyret, fordi han ikke kunne stoppe," sagde hun.

Den tredje fyring var faktisk tæt på at blive voldelig. Sunny afslørede, at hun var nødt til at fyre en kvinde, der havde truet med at skyde en kollega.

"Hun købte faktisk en softgun, og hun skød - bare ikke på kollegaen," sagde HR-eksperten.

"Derefter kom hun op til HR og sagde: 'HR er onde, fordi vi ikke kan tage en joke' - selvom hun havde købt en rigtig softgun og truet med at skyde en af sine kollegaer. Og alligevel er jeg den onde, fordi jeg fyrede hende."

I en kommentar forklarede Sunny, at historierne stammer fra 'en lille samling oplevelser fra forskellige brancher over de sidste 15 år', og tilføjede med glimt i øjet, at 'det her er ikke engang de værste'.

Sidste år delte Valerie Rodriguez, der er ansat som HR-medarbejder i en virksomhed i New Jersey, sine erfaringer efter at have arbejdet 10 år i branchen. Hun gav et interview til Business Insider, hvor hun gennemgik tre ting, hun altid undgår i professionelle sammenhænge.

Først og fremmest: Del ikke for meget om dit privatliv med dine kollegaer - heller ikke med din såkaldte bedste ven på arbejdet - uanset hvor uskyldigt emnet måtte virke.

"At dele for meget på arbejdet gør ofte mere skade end gavn, fordi det får andre til at danne antagelser eller træffe beslutninger på dine vegne. Selv hvis det sker med gode intentioner, er det sjældent en god idé," sagde hun.

For det andet: Drop beskedenhed, når det gælder arbejdspladsen.

Hun har observeret, at de mest succesfulde personer 'er direkte' og 'taler højt om deres resultater. De 'beskedne personer' gør det sjældent og derfor bliver de oftere overset til forfremmelser og andre karrieremuligheder.

Og sidst, men ikke mindst, insisterer Valerie på, at der aldrig er nogen grund til at blive mere end én eller to timer til firmaarrangementer.

Som HR-medarbejder er hun normalt forpligtet til at blive til slut, og hun har set nogle uheldige situationer udspille sig mellem kollegaer. Som tommelfingerregel: Intet godt sker, når kollegaer fester sammen til langt ud på natten.

Ads by MGDK