Hotelreceptionist afslører: Disse 8 ting bør du aldrig gøre på et hotel

Nicolai Busekist

13 uger siden

|

21/08/2024
Rejser
Foto: TikTok/Shutterstock.com
Foto: TikTok/Shutterstock.com
En kvinde, der arbejder som receptionist på et hotel, har afsløret otte ting, som man aldrig bør gøre på et hotel.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

En hotelmedarbejder har delt otte nyttige råd om hoteletikette på TikTok, så rejsende kan blive bedre uddannet i, hvordan man bør agere og opføre sig på et hotel.

I en video med næsten 300.000 visninger starter TikTok-brugeren @mamafromarkansas med at sige: "Jeg arbejder i receptionen på et hotel, og jeg vil gennemgå en liste over ting, du ikke bør gøre som hotelgæst."

Nogle tror, de kan tjekke ind en dag efter deres reservation. Ifølge TikToker-brugeren vil bookingen dog være markeret som en 'no-show', og man risikerer derfor, at værelset ikke længere er tilgængeligt, når man ankommer.

Hun anbefaler også at undgå booking via tredjeparter som Expedia, da hotellet ikke kan hjælpe, hvis der opstår problemer, fordi bookingen ikke er foretaget direkte gennem dem. 

Det tredje råd er, at man ikke skal blive vred på en medarbejder, hvis man selv har booket de forkerte datoer. Hun understreger også, at nej betyder nej - især når det gælder tilgængelighed.

"Hvis du ringer og spørger, om vi har ledige værelser på en bestemt dato, og vi siger nej, så spørg ikke fire gange mere," siger hun.

Det femte råd er at undgå at lade børn løbe frit ved en begivenhed, 'mens du selv bliver fuld i baren'. Hun anbefaler også, at man adresserer eventuelle problemer under opholdet - og ikke efter.

"Venligst lad være med at forlade hotellet med problemer uden at informere os, for så bagefter at give os en dårlig anmeldelse. Hvis du ikke gav os en chance for at løse dine problemer, hvorfor skriver du så en dårlig anmeldelse?" spørger hun.

Medarbejderen anbefaler også at tjekke faciliteterne, før du booker et hotel, og ikke bare antage, at de er inkluderet.

"Hvis du vil have gratis morgenmad, så sørg for, at hotellet tilbyder det," lyder det fra hende i den virale video på TikTok.

Til sidst opfordrer hun folk til ikke at tro, at reglerne ikke gælder for dem.

"Vi har en 24-timers afbestillingspolitik, hvilket betyder, at hvis du ringer på dagen for din reservation, vil du blive opkrævet et gebyr for sen afbestilling, og på mit hotel er det hele prisen for den første nat. Det er det. Det er alt," runder hun af.