Fra i dag skal du fremover besøge din nærmeste 'PostNord Pakkeshop', når du skal hente eller sende pakker.
En stor PostNord-ændring har nemlig set dagens lys.
De ændrer navnet på samtlige ind- og udleveringssteder fra ‘PostNord Posthus’ til ’PostNord Pakkeshop’.
Beslutningen er truffet som et led i en ny strategi om at styrke PostNords fremtidige position som den foretrukne pakkeleverandør i Danmark og Norden.
"Navneændringen til ’PostNord Pakkeshop’ markerer endnu et skridt på den vækstrejse, vi er på, hvor vi arbejder målrettet på at blive absolut bedst på pakker i Danmark og Norden," siger Isabella Beck Jørgensen, der er pressechef i PostNord, ifølge en pressemeddelelse.
Tilpasser sig samfundsudviklingen og danskernes behov
I mange år tjente landets posthuse en funktion, hvor man udover at sende breve og pakker gik ned og betalte regninger, meldte adresseændring, købte kontorartikler, postkort, konvolutter og mere. Sådan er det ikke i dag.
"’Posthus’ er et begreb fra den tid, hvor Post Danmark, og siden PostNord, var et traditionelt postvæsen. I dag bruger danskerne primært posthuset til at sende og modtage pakker. ’Pakkeshop’ er en mere retvisende betegnelse, og det er derfor også allerede alment brugt," siger Isabella Beck Jørgensen.
Navneskiftet får ikke betydning for servicen, understreger hun. Man kan printe labels til pakker og sende breve i alle ’PostNord Pakkeshops’, ligesom det fortsat er muligt at købe postmærker og frimærker i langt de fleste pakkeshops.
Forventer stigning i pakkevolumener
Danskerne handler mere og mere online. Og i 2023 rundede Danmark en e-handelsomsætning på 132 milliarder kroner, viser tal fra Dansk Industri. Det ser man også hos PostNord.
"E-handlen stiger fortsat, og vi oplever voksende pakkevolumener hos PostNord. For os er det afgørende, at vi er til stede, hvor danskernes behov er, og i dag er det primære behov forsendelse og modtagelse af pakker," siger Isabella Beck Jørgensen.