Farvel til Vingegaard, Pogacar og de andre cykelstjerner. I et par sæsoner har Netflix fulgt verdens største cykelløb helt tæt på.
Nu blæser der andre vinde over virksomheden.
Netflix runder snart af for sin dækning af Tour de France.
Efter tre sæsoner har streaminggiganten valgt at stoppe produktionen af sin populære dokumentarserie om verdens største cykelløb.
Den kommende dokumentar, som udkommer til juni og dækker sidste års Tour, bliver således den foreløbigt sidste i rækken.
"Efter tre sæsoner kommer vi til en naturlig afslutning," lyder det fra en talsperson for Netflix, der samtidig fremhæver seriens betydning. "Vi er meget stolte af det arbejde, vi har udført, og af den offentlige respons på dokumentarserien, som har gjort det muligt for os at tilbyde et frisk bud på dette legendariske løb."
Det skriver Ekstra Bladet
Dette er næste step
Beslutningen falder sammen med en afdæmpet modtagelse af seneste sæson, især i Frankrig.
Ifølge avisen Le Parisien har dokumentarens anden sæson ikke skabt den forventede interesse, hvilket har skuffet Netflix, der ellers har haft ambitioner om at tiltrække flere franske abonnenter.
Samtidig peger en kilde fra et fransk cykelhold på, at manglen på reel konkurrence i løbet kan gøre det vanskeligt at fastholde spændingen i en ny sæson.
Hvis Tadej Pogacar igen dominerer feltet, kan det påvirke fortællingen negativt.
Selvom Netflix vinker farvel til Tour de France i sin nuværende form, er der fortsat ambitioner inden for cykelsporten.
Ifølge Le Parisien planlægger selskabet at producere en dokumentar om kvindernes Tour de France.
I første omgang er der tale om en enkeltstående produktion, men dens succes kan afgøre, om det bliver starten på en ny serie.