Flatpay udvider nu deres portefølje med et nyt produkt til online betaling, der har til formål at forenkle og gøre betalingsmarkedet mere gennemsigtigt.
Den nye løsning imødekommer især behovet hos små og mellemstore virksomheder (SMV’er), der ofte kæmper med komplekse gebyrstrukturer og skjulte omkostninger, når det kommer til betaling på deres webshops:
"Markedet for onlinebetalinger er præget af løsninger med uigennemskuelige og gebyrtunge prisstrukturer, der gør det svært for virksomheder at gennemskue, hvad de egentlig betaler for. Derfor er det i praksis utrolig vanskeligt for SMV'er at shoppe rundt efter den bedste løsning. Med vores nye løsning har vi fjernet de skjulte gebyrer og faste abonnementspriser, så kunden kun skal forholde sig til en fast transaktionspris. Vi tilbyder også et uforpligtende pristjek, så kunden nemt kan se, om der er noget at spare ved at skifte – alt sammen for at skabe gennemsigtighed og bedre vilkår for virksomhederne", siger Mads Kolding, Landedirektør hos Flatpay, ifølge en pressemeddelelse.
Enklere betalingsstrukturer – færre omkostninger
Flatpays nye produkt gør op med de komplekse prissætninger, som mange virksomheder møder på betalingsmarkedet.
Hvor konkurrenterne ofte tilføjer faste gebyrer og månedlige abonnementer på toppen af flere forskellige transaktionspriser afhængig af korttype og transaktionsstørrelse, tilbyder Flatpay blot to faste transaktionspriser afhængig af om kortholderen betaler med firma- og ikke-EU kort eller EU kort.
Dette giver virksomhederne en klar forståelse af deres samlede omkostninger og muligheden for let at sammenligne med andre udbydere:
"Vi vil gøre det simpelt for virksomheder at forstå, hvad de betaler for. For mange små og mellemstore virksomheder er betalingsløsninger en jungle af gebyrer, og de bruger unødvendig tid på at regne ud, hvor pengene ender. Det skal vi gøre op med", fortæller Mads Kolding.
Perfekt timing før højsæsonen
Løsningen lanceres i en tid, hvor e-handlen er på sit højeste, og virksomheder forbereder sig på store shoppingdage som Singles Day og Black Friday.
Flatpays nye produkt giver SMV’er mulighed for at optimere deres betalingsløsninger netop i tide til disse højsæsoner, hvor mange oplever en kraftig stigning i transaktionsvolumen:
"Nu er det perfekte tidspunkt at skifte til en mere kosteffektiv løsning, der også tager meget kort tid at integrere for os. I en periode, hvor der er massivt fokus på e-handel, kan virksomheder spare store summer ved at eliminere unødvendige gebyrer og sikre sig en løsning, der er både økonomisk og teknologisk fremtidssikre - og vi er med til at hjælpe under hele processen", fortæller Mads Kolding.