Stigende fødevarepriser i detailbranchen har ført til, at flere og flere danskere går benhårdt efter besparelser.
Hvis du er gået hen og blevet en tilbudshaj, er der godt nyt til dig.
En kunde har fået en kæmpestor besparelse ved at bruge en - for nogen - kendt funktion i Lidl Plus-appen. Kunden har formået at spare hele 70 procent på sin ugentlige indkøbstur - og nu deler hun sit geniale tip på de sociale medier.
Det skriver Mirror.
Lidl Plus-appen er en loyalitetskortordning, der giver kunderne mulighed for at samle rabatter. Den tyske discountkæde tilbyder ugentlige kuponer og skrabelodder, hvor kunder kan få omkring 175 kroner i rabat i deres foretrukne Lidl-butik.
Den heldige kunde brugte skrabelodsfunktionen til at få de 175 kroner i rabat på sit ugentlige indkøb.
"Hvis du endnu ikke har Lidl Plus-appen, vil jeg anbefale dig at få den," siger kunden.
"Du får et skrabelod på appen, hver gang du handler ind, og da jeg skrabede mit lod i morges, vandt jeg 175 kroner på mit indkøb.
Endte med at få alt dette for 68 kroner! Absolut gave i disse hårde tider," sagde hun.
Flere personer på det sociale medie, Facebook, skrev, at de aldrig havde hørt om appens pengesparende funktion.
"Jeg har Lidl-appen, og jeg har aldrig lagt mærke til skrabeloddet. Tak!," skrev en bruger.
"Jeg havde ikke engang lagt mærke til skrabelodderne, så tak," skrev en anden bruger.
Kunder, der bruger appen, kan også opbygge kuponer, som de kan bruge på deres næste indkøbstur, når de når et bestemt mål.
Sådan kommer du i gang
For at aktivere det, skal du registrere dine oplysninger, herunder din e-mailadresse og telefonnummer, online.
Når du er inde, bliver du bedt om at vælge din lokale butik.
Alle kuponer er kun til engangsbrug og har en udløbsdato på to uger, efter du aktiverer dem.
Sidste måned blev Lidl det første britiske supermarked til at introducere et nyt mærke, der vil hjælpe dem, der er afhængige af fødevarebanker.
Fødevarebanker er organisationer, der bekæmper madspild og samtidig hjælper personer, der har svært ved at få økonomien til.
Den tyske discountkæde har lanceret "Good To Give"-tillidsmærket, som har til formål at diversificere donationerne til familier, der kæmper.
Kunder, der ønsker at donere til fødevarebanker, kan finde etiketten på 30 forskellige varer i alle Lidl-butikker i Storbritannien.
"Good To Give" er udviklet af Lidl sammen med Neighbourly, som er en platform, der forbinder overskudsmad med lokale gode formål.