Folk er først nu ved at indse, hvorfor McDonald's skilt er rødt og gult, og det er overraskende for mange.
Signaturfarverne har været brugt af fastfood-giganterne siden deres første åbning i 1955, og årsagen bag det ligger i vores psykologi.
Psykolog Karen Haller forklarede ifølge DailyStar, at visse farvekombinationer har en stærk indflydelse på den menneskelige psyke, da farver kommunikeres til hjernen hurtigere end ord eller former, da "de virker direkte på vores følelser".
"Rød udløser stimulering, appetit, sult; det tiltrækker opmærksomhed." fortæller hun og fortsætter:
"Gul udløser følelser af lykke og venlighed. Når du kombinerer rød og gul, handler det om hastighed og hurtighed. Ind, spis og ud igen." fortæller Karen Haller.
Samtidig er gul den mest synlige farve i dagslys, hvilket gør logoet mere iøjnefaldende for potentielle kunder.
Grøn begynder at dukke op
I mellemtiden er mange butikker også begyndt at inkorporere grøn som en farve ved at renovere facaderne på deres butikker for at skabe en mere behagelig spiseoplevelse.
"Grøn fremkalder følelser af natur, naturlig og miljøvenlig. Det handler ikke længere om at skynde sig ind for at få en hurtig bid mad. Du kan slappe af, blive komfortabel og dvæle ved en kop kaffe."
Brugere på sociale medier var ganske overraskede over at finde årsagen til McDonalds farverne. En person skrev blandet andet:
"Jeg troede, det ligner pommes frites, og det er derfor, de bruger denne farve?"