Efter MobilePays nye tiltag: Nu raser kunder over uretfærdighed

Henrik Rothenbücher

64 uger siden

|

26/08/2023
Nyheder
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Ikke alle er lige tilfredse med det nye tiltag.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

MobilePay delte tidligere i dag en stor nyhed, der omhandler, at foreninger, offentlige institutioner og erhvervskunder fremover kun skal betale ét gebyr på 0,99% pr. transaktion, når de benytter MyShop, mens alle andre gebyrer afskaffes.

Mens de fleste skal betale de 0,99% pr. transaktion, er der andre, der slipper med kun at skulle betale 0,49%, og det har fået en anonym forretningshavende til tasterne.

Førhen skulle vedkommende betale 49 kroner i måneden samt 75 øre pr. transaktion, men med MobilePays nye tiltag vil de årlige udgifter til dette næsten blive fordoblet fra cirka 1.000 til omtrent 1.900 kroner.

Det skriver Ekstra Bladet.

Udover at det er blevet væsentligt dyrere for vedkommende, så finder vedkommende det også uretfærdigt, at andre kun skal betale 0,49%.

Vedkommende har taget kontakt til MobilePay for at forhøre sig omkring, hvad der ligger bag rabatten til særlige kunder. 

Det er dog ikke lykkedes at få et fyldestgørende svar, men Ekstra Bladet skriver, at MobilePay har afgivet en forklaring på, hvorfor nogle får rabat, mens andre ikke gør.

MobilePay skriver at de fleste af de 150.000 kunder skal betale 0,99%, men de skriver også, hvad der ligger til grund for, at andre slipper billigere:

“Så har vi nogle kunder, der lægger meget årlig forretning hos os, og som samtidig rammes af ret kraftige prisstigninger, fordi de typisk har store styksalg af varer. Dem tilbyder vi en særlig pris på 0,49%.”