Det har du aldrig set før i de danske supermarkeder: Fra næste uge er det på vej

Emil Martesen

1 time siden

|

07/11/2024
Nyheder
Foto: Google Street View
Foto: Google Street View
Fra næste uge er det på vej.

Dagens topnyheder

Danskerne har længe haft et særligt forhold til dagligvarekæderne Føtex, Bilka og Netto, der jævnligt præsenterer nye varer og udvider sortimentet til glæde for deres mange loyale kunder.

Men nu tager Salling Group, der står bag kæderne, skridtet videre med endnu et nyt tiltag: Fra næste uge vil kunder kunne finde sexlegetøj på hylderne i Netto og Bilka, og det fulde sortiment bliver tilgængeligt online hos både Bilka og Føtex.

Det skriver Avisen Danmark.

Salling Group bevæger sig dermed ind på et marked, der for få år siden var forbeholdt mere nicheprægede forretninger.

Sortimentet er udviklet i samarbejde med Nordens største online sexshop, Sinful, og inkluderer alt fra dildoer og vibratorer til massageolier og selvforkælelsesprodukter.

Bilka vil tilbyde omkring 45 forskellige produkter i sine fysiske butikker, mens Netto får fire udvalgte varer i sortimentet.

Anette Bøgh, nonfoodchef i Netto og repræsentant for Salling Group, lægger ikke skjul på, at udvidelsen sker som et svar på en stigende efterspørgsel blandt kunderne:

"Vi har en vigtig opgave i forhold til at gøre det til en naturlig del af sortimentet på en sober måde. Det skal hverken være kækt eller sjofelt. Vi vil have, at det passer ind", fortæller hun til Avisen Danmark.

Placeres diskret

Produkterne præsenteres på en diskret måde i butikkerne.

I Netto placeres sexlegetøjet i voksenhøjde på øverste hylde blandt duftlys, massageolier og bøger om selvomsorg og selvkærlighed, som en naturlig del af butikkens tilbud til voksne.

På Bilkas og Føtex’ hjemmesider vil sortimentet dog være bredere med over 230 forskellige varer, heriblandt nogle mere vovede valg.

Salling Group er opmærksomme på, at lignende tiltag tidligere har skabt opmærksomhed – eksempelvis da Normal indledte et samarbejde med Sinful, hvilket førte til en offentlig debat.

Anette Bøgh tror dog på, at sortimentet vil blive taget godt imod og ser tilføjelsen som en naturlig udvikling:

"I Salling Group prøver vi nye ting af hver evig eneste uge. Ja, det her har noget kant. Men vi pakker det naturligt ind. Og vi har altså solgt kondomer og glidecremer i årevis. Det er det her en naturlig forlængelse af", fortæller hun videre.