Torsdag er dørene slået op til et nyt indendørs legeland i Istanbuls største shoppingcenter med danske legoklodser som det bærende tema, og tidligere på året åbnede et Legoland af samme slags i Osaka, Japan.
Indtil nu har Merlin Entertainments åbnet 13 Legoland Discovery Centre, som de indendørs miniudgaver af Legoland hedder, fordelt i Europa, Asien og USA, men temaparkgiganten har planer om mange flere, oplyser selskabet i regnskabet for første halvår.
Legoland Discovery Centre hører under selskabets Midway-brand, ligesom blandt andre voksmuseerne Madame Tussauds.
- Vi har fundet frem til yderligere over 100 potentielle steder til Midway-attraktioner, hvor vi mener, at vi kan åbne nye Madame Tussauds, Sea Life Centres, Dungeons og Legoland Discovery Centre, oplyser Merlin Entertainments i regnskabet for første halvår 2015.
Selskabet har en strategi om at åbne flere forlystelser samme steder for at høste fordele af fælles reklamefremstød og få flere gæster lokket indenfor, lyder det i regnskabet.
Det koster omkring 5-8 millioner pund, hvilket svarer til 53 til 85 millioner kroner, at etablere hver attraktion, oplyser selskabet.
Den danske legetøjsgigant Lego solgte tilbage i 2005 Legoland til Merlin Entertainments. Det første indendørs Legoland blev åbnet i Berlin i 2007.
/ritzau/