Teknologien bevæger sig med hastige skridt og det får kunderne hos børnegenbrugsbutikken Mer'End i Hobro for alvor at mærke.
Nu er der nemlig ikke længe til - nærmere bestemt den 1. november - før disse kunder kan shoppe uden for de sædvanlige åbningstider.
Et nyt tiltag giver nemlig medlemmer af butikkens kundeklub mulighed besøge butikken på egen hånd ved at indtaste en kode ved indgangen.
Kunderne scanner og betaler selv for deres varer ved kassen – alt sammen uden personale til stede.
Det skriver TV 2.
Det nye tiltag giver Mer'End mulighed for at udvide sine åbningstider.
Butikken, der normalt er åben tre dage om ugen, har længe kæmpet med at skaffe nok frivillige til at holde åbent i længere perioder.
"Vi mangler altid frivillige. Så på den her måde kan vi holde mere åbent og bruge de frivillige, vi har, til opfølgning og andre ting, der gør det federe at komme i butikken," forklarer Miriam Pultz, der er projektleder og butiksansvarlig.
Når der ikke er personalet ikke er til stede, vil der kun være mulighed for at betale med kort eller MobilePay.
Fungerer andre steder
Selvbetjeningsmodellen er populær i andre butikker i området.
Byens Blomster i Aars implementerede en lignende løsning i 2020 som følge af coronapandemien og oplevede en stigning i antallet af kunder.
"Vi får flere kunder ind, ved at vi henvender os til en større målgruppe, fordi vi altid har åbent, siger indehaver af butikken, Jannie Nielsen.
Mer’End håber på samme succes og ønsker at gøre det lettere for folk, der bor længere væk, at få adgang til butikken.
Kun tiden vil vise, om det nye tiltag bliver en succes.