Mælkegiganten Arla har ikke tænkt sig at se passivt på, mens de yngre generationer skyller den ene sodavand ned efter den anden. Derfor er Arla snart på banen med et nyt ungdommeligt produkt, skriver Finans.
Det drejer sig om en mælk med sodavandsbrus, som skal være et sundt alternativ til sodavand.
Læs også: Hjem-Is fyrer chaufførerne og sælger bilerne
Planen er, at Arla inden 2020 vil sørge for, at der flere mælkebaserede produkter bl.a. med brus, som står side om side med sodavand i butikkernes kølediske.
- Vi er allerede klar til at producere eksempelvis en mælke- og frugtdrik med brus. Teknologien og selve produktet er på plads. Vi skal nu udvikle varemærket og etablere distributionen, siger Hanne Søndergaard, der er koncerndirektør for global marketing hos Arla Foods til finans.dk
Læs også: Arla producerer mere mælk - men får mindre for den
Arla har tidligere prøvet at ryste sodavandsverdenen med produktet Cowey, der skulle være mælkeverdenens svar på cola i 90’erne. Cowey, der var en blanding af appelsinjuice og mælkevalle, blev dog en fiasko, som danskerne aldrig faldt for.
Følg Dagens Forbrug for flere lignende artikler: