Supermarkederne udvikler konstant nye strategier for at lokke kunderne til hylderne, og det nyeste tiltag fra Salling Group skubber grænserne for, hvad danskerne kan finde under en indkøbstur.
Det er nemlig ikke kun mælk og grøntsager, der nu pryder hylderne hos Netto og Bilka.
Fra i går kunne nysgerrige kunder kunne støde på en række produkter inden for seksuel velvære, som må siges at være et noget usædvanligt udvalg for en dagligvarekæde.
Det nye initiativ blev først beskrevet af Avisen Danmark og er nu også bekræftet af DR.
Salling Group har nemlig valgt at udvide deres sortiment til at omfatte sexlegetøj i udvalgte Netto og Bilka butikker landet over, mens Føtex og Bilka desuden tilbyder produkterne online.
Kategorien indeholder en bred vifte af varer, lige fra kondomer og glidecreme til mere avanceret sexlegetøj som dildoer og ’butt plugs’, og det hele er samlet under etiketten ’seksuel velvære’.
Hos Netto tager nonfoodchef Anette Bøgh det nye tiltag med ophøjet ro:
"I Salling Group prøver vi nye ting af hver evig eneste uge. Ja, det her har noget kant. Men vi pakker det naturligt ind. Og vi har altså solgt kondomer og glidecremer i årevis. Det er det her en naturlig forlængelse af", lyder det fra hende til Avisen Danmark.
Produkterne i de fysiske butikker vil være placeret i voksenhøjde for at sikre, at de er let tilgængelige for voksne kunder og mindre i øjenhøjde for børn.
Initiativet kommer som en naturlig udvikling i Salling Groups ønske om at udvide varesortimentet og give kunderne adgang til mere forskelligartede produkter på dagligvareindkøbet.