Forestil dig en gigantisk snøre med garn, der strækker sig fra en lagerbygning i Skive og går hele Jorden rundt.
Hvis du har strikket synet af den meget, meget lange garntråd frem for dit indre blik, så har du en klar idé om, hvordan det går med forretningen for 26-årige Dennis Drejer.
For præcis to år siden startede han med at sælge garn og hobbyartikler på nettet, og siden da har han solgt mere end 50.000 kilometer garn til strikke- og hækleentusiaster.
- Jeg vidste ikke noget som helst om garn, da jeg kastede mig ud i det, siger Dennis Drejer til Dagens.dk.
Læs også: 16-årig bornholmer driver sin egen café: Den kom hjem fra Kina i en papkasse
Alligevel er det lykkedes den unge iværksætter at spinde guld på en stingende interesse for at strikke løs, og på to-års dagen for lanceringen af den digitale butik Rito.dk kan han prale af have solgt garn for millioner af kroner.
Vennerne grinede ellers af skibonitten, da han forklarede dem, at han ville bruge 300.000 kroner på at starte sin egen virksomhed med at sælge garn på nettet.
- Der blev lavet mange jokes om det, men så snart butikken kørte og ordrene begyndte at komme ind, så blev de hånende jokes til et seriøst samtaleemne, siger Dennis Drejer.
Den driftige jyde var gået analytisk til værks og fundet frem til, at der var et hul i markedet for digital handel med de bløde varer – et let produkt, der er billigt at fragte ud til de kunder, der oftest er over 55 år gamle.
Det digitale marked for salg af garnnøgler og strikkeudstyr var præget af, at mange af de potentielle købere endnu ikke var hoppet med på vognen, når det gjaldt handel over nettet.
- Mange ældre mennesker er i medierne blevet tævet for, at de ikke forstår noget, når det drejer sig om elektronisk handel, men med en intuitiv og brugervenlig hjemmeside kan de også finde ud af det, siger Dennis Drejer.
Han fortsætter:
- Og dem der ikke kan finde ud af det, de ringer ind og så hjælper vi dem. De er lykkelige, når vi hjælper dem med gennemføre deres første onlinehandel, siger han.
I Skive drives virksomheden fra et lager og kontor, og i dag har den unge direktør seks fuldtidsansatte og ni deltidsansatte under sig, og som i stigende grad sender flere af de bløde pakker ud til den yngre del af befolkningen.
- Hvor de ville have grint af det for nogle år siden, så er flere unge mennesker begyndt at interessere sig for området, siger Dennis Drejer.
Følg Dagens Forbrug for flere lignende artikler: