Der kan slet ikke herske nogen tvivl om, at slutningen af 2019 og starten af 2020 ikke har været sjov for virksomheden YouSee.
Først var de hovedpart i ‘tv-krigen’ som fik rigtig mange kunder til at trække sig, og nu er den så gal igen.
Denne gang er det et teknisk problem hos YouSee, der dog har skabt større problemer for deres kunder.
I går kunne B.T. skriver om, hvordan Harry Petersen havde fået sit kort spærret af YouSee, da han skulle ned og handle, og i dag er det så Tage Andersen der blev ramt, da han blev vækket i sin nattesøvn af YouSee.
Trak hele tiden penge
Det var dog ikke et opkald fra YouSee, der vækkede Tage Andersen, det var i stedet YouSee der var gået i selvsving med at trække penge fra hans konto.
Telefonen bimlede og bamlede med notifikationer fra Nordea Wallet, hvor Tage fik besked om, at YouSee hele tiden forsøgte at trække en krone fra hans kort.
Tage ringede derfor til banken, men de kunne ikke gøre noget, og hos YouSee fik han bare den besked, at han måtte spærre sit kort.
“Min nattesøvn røg, jeg har brugt 45 minutter på at ringe rundt, og oplevelsen i butikken gjorde det altså ikke bedre. Nu åbner jeg min konto onsdag aften. Hvis det hele starter forfra, så kan det godt være, jeg opsiger mine produkter,” fortæller Tage Andersen til B.T.
Allerede i går fortalte YouSee til B.T. hvorfor problemer var opstået. Det skyldes en fejl i deres it-system, som har betydet, at en række af deres kunder er blevet trukket 1 kr. adskillige gange.
YouSee er sidenhen gået i gang med at tilbagerulle de fejlagtige opkrævninger, som de har lavet hos deres kunder.