Rema 1000 har for alvor gjort sit indtog i hele landet. Kæden får flere og flere butikker og folk er glade for at handle der.
For bare tre uger siden endte Rema 1000 som Danmarks bedste supermarkedskæde i B.T.’s store supermarkedsdyst.
Nu høster Rema 1000 så endnu en førsteplads i Loyalty Groups brancheindex for 2021.
Her har man adspurgt 3720 kunder, som skulle vurdere alle 10 deltagende kæder. De skulle vurdere på områder som service- og produktkvalitet, pris, tillid og økologi.
Baseret på de svar har Loyalty Group lavet en endelig indeksering, hvor Rema 1000 altså har vundet. Og det er endda for sjette gang i træk.
“Det er fantastisk flot, at vores medarbejdere kan blive ved med at ende på førstepladsen. Det giver en super stolthed internt, og vi er enormt glade for, at kunderne bliver ved med at belønne vores arbejde i de her målinger,” lyder det fra Jonas Schrøder, pressechef for Rema 1000 til B.T.
“Vi ved jo godt, at når man ligger på en førsteplads, så kan det jo reelt kun gå ned af bakke herfra. Det er jo sådan set udfordringen,” siger Jonas Schrøder
“Det er derfor, at vi både udadtil og indadtiler er meget ydmyge omkring den her position. Det forpligter, og det skaber forventinger til os. Det skaber et positivt pres.” Derudover, så
Forskellen på top og bund er også til at se i undersøgelsen:
Rema 1000: 68
Lidl: 64
Meny: 62
Bilka: 60
SuperBrugsen: 60
Føtex: 55
Aldi: 55
Dagli’Brugsen/Lokal’Brugsen: 52
Netto: 46
Fakta: 43
Førstepladsen er ifølge Jonas Schrøder også med til at holde dem på toppen, fordi det bliver en positiv spiral.
Derudover, så styrker den kædens rekruttering.
“Det bidrager til, at vi kan rekruttere og fastholde rigtig dygtige medarbejdere. Det er enormt vigtigt, når man har en franchisemodel, hvor vi har selvstændige købmænd, for der gør den enkelte en stor forskel,”siger Jonas Schrøder.