For kort tid siden slog Salling Groups nye discountkæde, Basalt, dørene op for første gang i Danmark.
Nu er der gået nok tid til at man hos Salling Group kan se et mønster i de varer, som der sælges mest af hos Basalt.
De mest populære varer baseret på alle Basalts butikker er toiletpapir, bananer og flåede tomater.
Det afslører Salling Group overfor SE og HØR.
Kædechef i Basalt, Henrik Nielsen, fortæller, at det er fuldt forventet. Men en sidste vare overrasker Henrik Nielsen.
Madolie har nemlig vist sig at være særlig populær i Helsingør, fortæller han til Helsingør Dagblad.
- Det har overrasket os. Vi vidste godt, at det ville sælge godt, men at den ville gå op og blive et bærende produkt... Den havde vi ikke set komme, siger Henrik Nielsen til avisen.Han forklarer, at der sjældent er tilbud på netop raps- og solsikkeolie i de almindelige discountbutikker, og derfor springer prisen på olie i Basalt i øjnene på kunderne.
Da Basalt åbnede for lidt over en uge siden, slog de sig op på at være 15 procent billigere gennemsnitligt.
For at kunne være det, så er der blandt andet kortere åbningstider og ingen kølevarer, således at man sparer en del omkostninger på strømregningen.