Lidl deler stor nyhed: Lancerer eksklusivt program

Kamille Isaksen

15 uger siden

|

02/09/2024
Indland
Foto: Grand Warszawski / Shutterstock.com
Foto: Grand Warszawski / Shutterstock.com
Lidl kan nu offentliggøre en stor nyhed.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Lidl er begejstret for at kunne annoncere, at de er blevet officiel partner af UEFA Europa League™ og UEFA Conference League™.

Partnerskaberne løber i tre år fra 2024 til 2027. 

Sådan skriver Lidl i en pressemeddelelse.

Sport er en vigtig del af Lidls langsigtede engagement i sundhed og sund kost.

Som dagligvarekæde ved Lidl, hvor vigtig sund ernæring er for alles sundhed. Samtidig anerkender Lidl også, at en sund livsstil inkluderer motion.

Lidl folder samarbejdet ud under sloganet ”We´re on your team” som Official Fresh Fruit Partner med fokus på frisk frugt og grønt for begge turneringer.

Her vil Lidl være til stede i hele fanrejsen – lige fra tv-reklamer i forbindelse med kampe til synlighed på stadion. 

Foto: Lidl

Lidl Kids Team over hele Europa 

Gennem det nye partnerskab vil Lidl tage sit Lidl Kids Team og udbrede det til de 30 europæiske Lidl-lande.

Lidl Kids Team er et eksklusivt program, der er oprettet gennem partnerskabet med UEFA Europa League™ og UEFA Conference League™, hvor børn i alderen seks til ti år kan få den unikke oplevelse at blive indløbsbarn i en af turneringernes kampe.  

Ved at tilbyde oplevelser som muligheden for at være en del af Lidl Kids Team, vil Lidl hjælpe med at inspirere flere børn i hele Europa til at være aktive – og dermed inspirere til en sundere livsstil. 

Det mest synlige brand ved UEFA EURO 2024 

Ifølge undersøgelser fra YouGov* var Lidl den mest bemærkede brandpartner under turneringen, hvor over halvdelen (58 %) af UEFA EURO 2024™-seerne anerkendte Lidl som turneringspartner efter turneringen før enhver anden partner, en stigning på 32 % fra før turneringen (den største stigning for enhver turneringspartner).

Den samme undersøgelse tyder på, at Lidl var et af de mest anerkendte mærker fra turneringen, hvor 39 % af seerne kunne navngive mærket efter turneringen. 

Ifølge Lidl er de tal et udtryk for et succesfuldt partnerskab, hvor man formåede at engagere sig med over 16 millioner brugere under turneringen gennem Lidl Plus-appen og gennem uddelte frugtbægre til fodboldfans, hvor der blev uddelt 91 tons frugt. 

CEO i Lidl Danmark, Jens Stratmann siger i den forbindelse: "Vi er begejstrede for at være officiel partner af UEFA Europa League™ og UEFA Conference League™ for 2024 – 2027. Her i Danmark ønsker vi at bygge videre på den eksisterende interesse for disse turneringer og bruge den interesse til at inspirere og fremme en sund og aktiv livsstil for alle."