Efter massiv kritik og en bølge af utilfredse kunder har Danmarks største dealsite, Deal.dk, besluttet at ændre sin politik.
Fremover skal ingen kunder miste deres penge, hvis de har købt en oplevelse fra et firma, der går konkurs.
Det skriver B.T., der har dækket historien siden de første klager tikkede ind
Den administrerende direktør, Morten Lykke, bekræfter ændringen:
"Vi har revurderet vores politik i forbindelse med sager om konkurser," siger han, og tilføjer, at kunder fremover kan vælge mellem at få kompensation eller en alternativ oplevelse fra deres sortiment.
Kunder i knibe
Ændringen kommer efter, at flere kunder stod frem med deres historier om tabte penge hos Deal.dk's søsterselskab Sweetdeal. Flere havde købt og betalt for ophold og spaoplevelser, som aldrig blev til noget, fordi firmaerne bag gik konkurs.
Blandt dem var Svend og Jette Rasmussen, der købte et ophold på Marcussens Hotel i Assens. Da hotellet gik konkurs, blev de afvist af Sweetdeal, der henviste dem til konkursboet.
Et lignende nej fik ægteparret Ole og Lise Garder, der også havde købt en deal til det nu lukkede hotel.
Oven i dette fortalte Thomas Christensen, hvordan hans julegave fra kæresten Stine – en spaoplevelse på det konkursramte Samadhi Spa – endte som en skuffelse. Han fik hverken sine penge tilbage eller tilbudt et alternativ, da han kontaktede Sweetdeal.
Det var først, da B.T. tog fat i historierne, at ledelsen hos Deal.dk reagerede. Først blev kunder, der var ramt af Marcussens Hotels konkurs, tilbudt en løsning.
Nu gælder det imidlertid alle kunder, uanset hvilken konkurs de er ramt af.
Ifølge Morten Lykke er ændringen en konsekvens af den kritik, der er rejst:
"Vi giver dem valget mellem kompensation eller en alternativ oplevelse fra vores sortiment," understreger han.
Fra nu af kan kunder forvente enten at få deres penge tilbage eller blive tilbudt en anden oplevelse. Det eneste krav er, at berørte kunder tager kontakt til kundeservice igen – så bliver sagen løst.