Kunderne er med så stor glæde strømmet gennem IKEA Odenses pilotprojekt med et nyt Scan og Betal-område, at det tidsbesparende kassesystem nu er lanceret i alle danske IKEA varehuse.
Siden november er det blevet hurtigere og nemmere at tage turen gennem IKEA i Odense. Som det første varehus i Danmark har det fynske varehus afprøvet et helt nyt digitalt kassesystem, der sparer kunderne tid ved kassen.
Det drejer sig om IKEAs Scan og Betal-løsning, der siden den 10. november 2021 er blevet afprøvet i Odense.
Varehuset har udvidet kasseområdet med hele ti nye Scan og Betal-kasser og et digitalt scanningssystem, der gør det muligt for kunderne at scanne varerne med mobilen under hele besøget i varehuset og komme igennem kassen på under ét minut.
Gode tilbagemeldinger fra Odense
I prøveperioden af Scan og Betal har de odenseanske kunder været hurtige til at tage den digitale løsning til sig. Mere end 22.000 kunder hos IKEA Odense har allerede benyttet den digitale Scan og Betal-løsning.
Efter det succesfulde pilotprojekt i IKEA Odense er Scan og Betal-løsningen ikke blot lanceret som en permanent service i Odense, men i alle IKEA varehuse i Danmark fra den 2. februar 2022. Kunderne har på landsplan givet Scan og Betal en rating på 4,6 ud af 5 på tilfredshed.
Sådan fungerer Scan og Betal
IKEAs Scan og Betal-løsning er en tilføjelse til den eksisterende IKEA app, hvor kunder i forvejen kan shoppe boligtilbehør og møbler til hverdagen.
Med mobilen scanner kunden sine varer løbende gennem varehuset og behøver på den måde kun at håndtere varerne én gang idet, de lægges i indkøbsvognen. Samtidig kræver en Scan og Betal-kasse mindre plads, og varehuset har dermed udvidet kasseområdet med ti nye Scan og Betal-kasser ud over de almindelige kassebånd og selvbetjeningskasser.
Efter indkøbsturen rundt i varehuset afsluttes Scan og Betal med en unik QR-kode, der indeholder alle varer i indkøbsvognen. Koden scannes ved en af varehusets Scan og Betal-kasser, og kunden kan således komme igennem kassen på mindre end ét minut.